ערוץ 10 עבר לרווח - ומבטל את קיצוץ השכר לעובדים

עפ"י התחזיות, הערוץ יסיים את 2015 ברווח של 10 מיליון שקל ■ מדובר בהישג של הוועד בערוץ 10, שביקש בזמנו להכניס להסכם הקיבוצי סעיף על ביטול מלא של הקיצוץ אם הערוץ יעבור לרווח ב-2015

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

הנהלת ערוץ 10 מבטלת את הקיצוץ הרוחבי בשכר עובדי החברה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, הודיע כי ב-1 בינואר 2016 יוחזרו משכורות העובדים שמרוויחים עד ל-30 אלף שקל לגובהן המקורי, כפי שהיה ביולי 2014.

זהו הישג של ועד העובדים של הערוץ, בראשותו של מתן חודורוב, שהכניס להסכם הקיבוצי עם הנהלת הערוץ סעיף אשר לפיו אם יעבור הערוץ לרווחיות, יבוטל קיצוץ השכר.

ביטול הקיצוץ היה אמור להיות בשתי פעימות, לאורך שנתיים, אולם הוא יבוצע בפעימה אחת.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", על-פי התחזיות, ערוץ 10 יסיים את שנת 2015 ברווח של 10 מיליון שקל.

"ההנהלה מילאה את חובתה ועדכנה את ועד העובדים כי כל קיצוצי השכר ברמות של עד 30 אלף שקל יבוטלו בהתאם לסעיף 5 להסכם הקיבוצי החל ממשכורת ינואר 2016", כתב הבוקר (ג') ועד העובדים לעובדי ערוץ 10. "אנו שמחים לבשר כי בכך בא לקיצו עידן ההפחתות הרוחביות שנועד בשעתו להצלת ערוץ 10, וכי ועד העובדים לא יסכים שוב בעתיד לכל צעד דומה".

שיפור דרמטי בביצועים העסקיים

על-פי המכתב, "התאוששותה המרשימה של החברה, דווקא בעיצומו של עוד משבר בשוק הטלוויזיה, נזקפת בהחלט לזכות מנהליה, אך נותרה בראש ובראשונה הישג אישי אדיר של כל אחת ואחד מאיתנו: רק המאמץ המשותף של העובדים וההישגים שהוא הניב על המסך הובילו לכניסת המשקיעים מ-RGE ולהשגת הרישיון המיוחל.

"בצל מאבקי ההישרדות הקשים שניהל ערוץ 10 והמשבר הכספי העמוק שאליו נקלע בשנה שעברה, נאלצנו לשאת ולתת ביולי 2014 על קיצוץ מדורג ומתסכל בשכרם של רוב העובדים. אולם בהסכם הקיבוצי שעליו חתם הוועד עם ההנהלה, דרשנו גם לקבוע באופן תקדימי כי אם החברה תעבור לרווח במרוצת שנת 2015 - ההפחתה כולה תבוטל אוטומטית החל בשנה הבאה (ולא רק מחצית הסכום, כפי שסוכם מלכתחילה).

"בישיבות ההנהלה השוטפות, שבהן נוכח יו"ר הוועד, אנו עדים לשמחתנו הרבה לשיפור דרמטי בביצועיו העסקיים של הערוץ - שעמד באופן מובהק ביעדים הפיננסיים שנקבעו לו. לראשונה בתולדות ערוץ 10, השנה הקלנדרית צפויה להסתיים ברווח נקי משמעותי".

במקביל עדכן הוועד את העובדים במגעים שמתנהלים בימים אלה להעלאת שכרם של העובדים המרוויחים שכר מינימום בחברה.