משקיעים סינים רכשו 13% ממנצ'סטר סיטי עבור 400 מיליון ד'

סיטי, שמאז 2008 נשלטה בלעדית על-ידי השייח' מנצור מאבו-דאבי, מכרה מניות מיעוט הכוללות גם את קבוצות הבת שלה בניו יורק ומלבורן - לפי שווי חברה של 3 מיליארד דולר ■ קבוצת הפרמיירליג הרוויחה אשתקד 10.7 מיליון ליש"ט - אחרי שבשש השנים שלפני כן הפסדיה הצטברו ל-585 מיליון ליש"ט

אתיחאד סטאדיום מנצ'סטר סיטי  / צילום: רויטרס
אתיחאד סטאדיום מנצ'סטר סיטי / צילום: רויטרס

לראשונה מאז נרכשה בספטמבר 2008 על-ידי השייח' מנצור מאבו-דאבי, רושמת מנצ'סטר סיטי שינוי במבנה החזקות המועדון: קבוצת הפרמיירליג הודיעה היום (ג') כי 13% מחברת City Football Group, אשר שולטת גם על קבוצת ה-MLS ניו יורק סיטי FC, על מלבורן סיטי FC האוסטרלית ומחזיקה במניות מיעוט ביוקוהמה פ. מרינוס היפנית - נמכרו לגופי ההשקעות הסינים China Media Capital Holdings ו-Citic Capital.

היקף העסקה עומד על 400 מיליון דולר (כ-266 מיליון ליש"ט), והוא למעשה מעניק לרשת הקבוצות של מנצ'סטר סיטי הערכת שווי כוללת של 3 מיליארד דולר. כהשוואה, היריבה העירונית של סיטי, מנצ'סטר יונייטד - נסחרת בוול-סטריט לפי שווק שוק של 3.05 מיליארד דולר (יונייטד לא מחזיקה בקבוצות בת).

על-פי הודעת המועדון של מנצ'סטר סיטי - הקבוצה מתכננת שהכספים שיוזרמו ישמשו כמנוע צמיחה משמעותי שלה במזרח אסיה.

China Media Capital Holdings מחזיקה גם בזכויות השידור של ליגת הכדורגל הבכירה בסין. בחודשים האחרונים היא אף הוזכרה כמועמדת להיות חלק מקבוצת משקיעים שתרכוש את הפורמולה 1, ובמקביל חתמה על הסכם שת"פ עם ענקית המדיה האמריקאית וורנר ברדרס, להפקת סרטים בשפה הסינית והפצתם ברחבי העולם.

לפני חודש וחצי דיווחה מנצ'סטר סיטי כי הצליחה לגמור עונה, לראשונה בעידן שייח' מנצור - ברווח: 2014/15 הסתיימה עם מאזן חיובי של 10.7 מיליון ליש"ט. מאז נרכשה על-ידי שליטי אבו-דאבי, היא הגדילה משמעותית את הכנסותיה: ב-2008/09 הסתכמו ב-87.1 מיליון ליש"ט בלבד, ואשתקד צמחו עד לכדי 351.8 מיליון ליש"ט (זינוק של למעלה מ-300% בשבע שנים). עם זאת, ההשקעה הכבדה של הבעלים ברכישת שחקנים בתקופה הזו גרמה למועדון להפוך להפסדי ביותר בכדורגל העולמי: בין 2008/09 ל-2013/14 הצטבר המינוס של הקבוצה ל-585 מיליון ליש"ט, עד שהיא הצליחה, כאמור, לעבור לרווח קטן בעונה החולפת.