1,152 מטר: לא תאמינו היכן יבנו את המגדל הגבוה בעולם

הצצה למיני עיר מפוארת במיוחד שתכלול מגוון מגדלים המחוברים יחדיו בסדרה של גנים וכיכרות התלויים באוויר ■ היכן מתוכנן להיבנות הפרויקט הגרנדיוזי שגם יכלול את הבניין הגבוה בעולם? ■ צפו בווידאו

בצרה, העיר השנייה בגודלה בעיראק, מכונה גם "כלת המפרץ" בשל אדמותיה הפוריות ובארות הנפט המקיפות אותה. אחת הדרכים להגן על אותם אוצרות טבע מפני דאע"ש ושות' היא בנייה ורטיקלית. ה-Bride Vertical city שמתוכננת להיבנות במקום עושה בדיוק את זה.

"העיר הורטיקאלית", שתוכננה על ידי משרד האדריכלים הבריטי-עיראקי AMBS, תתפרס על שטח של 1.55 מיליון מ"ר, והמגדל שיבנה במרכזה יתנשא לגובה של 1,152 מטר, מה שיזכה אותו בתואר המבנה הגבוה ביותר בעולם. העיר תכלול גם ארבעה מגדלים בטווח גבהים של בין 244 מטר ל-964 מטר המחוברים יחדיו בסדרה של "גני שמיים" ו"כיכרות שמיים".  המגדלים בנויים בצורה כזו שהם יטילו צל אחד על השני, כאשר המגדל הגבוה והחשוף ביותר יכוסה במעין שמשיה בשטח של 600 אלף מ"ר.

הפרויקט השאפתני שיכלול שכונות מגורים, בתי ספר, קליניקות רפואיות ומערכת תחבורה פנימית, אושר לבנייה כבר ב-2014, אך עד עכשיו נשמר בסוד בשל סיבות ביטחוניות. עדיין לא נקבע מועד לתחילת וסיום הבנייה, אך הבולדוזרים צפויים לעלות לקרקע ברגע שהתנאים הכלכליים והפוליטיים באזור יאפשרו זאת, כשהמטרה היא לצופף משמעותית את בצרה עד שנת 2025.