נעילה חיובית בבורסה; פריון זינקה 6.2%, כיל ירדה 3.3%

3 ימים חשובים בשווקים: נאום ג'נט ילן, החלטת הבנק המרכזי האירופי ודוח התעסוקה בארה"ב

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים קלות בעוד בשווקים מתכוננים לשלושה ימים חשובים שמתחילים היום, כאשר יו"רית הפד ג'נט ילן תנאם היום, הבנק המרכזי האירופי יחליט מחר אם להגדיל את תוכנית ההקלה הכמותית, ומחרתיים יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש נובמבר. המסחר בוול סטריט ובורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת.

 

בוול סטריט ממתינים לאירוע המקרו החשוב ביותר זה זמן רב - דוח התעסוקה לחודש נובמבר שצפוי ביום שישי. הדוח עשוי להכריע אם הפדרל ריזרב יעלה ריבית לראשונה מזה כעשור. עפ"י התחזיות, כ-200 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש החולף בעוד שיעור האבטלה צפוי להיוותר על כנו ברמה של 5%. בינתיים, היום פורסם מתאבן לדוח התעסוקה, הלא הוא סקר ה-ADP שהצביע על יצירת 217 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי בנובמבר, בעוד אנליסטים ציפו ל-200 אלף משרות.

באירופה הבנק המרכזי (ECB) יתכנס מחר ולפי הערכות ירחיב את ההקלה המוניטרית. לבנק יש תוכנית לרכישות אג"ח ממשלתיות ב-60 מיליארד אירו בחודש עד ספטמבר 2016, והוא צפוי להאריכה. יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן תישא היום דברים לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האמריקאי בעוד שבועיים, כשברקע סבירות של 70% כי הפד יעלה את הריבית.

בשוק המקומי היום נמשכו דיוני ועדת הכלכלה בעניין מתווה הגז. השר להגנת הסביבה אבי גבאי, השר היחיד שמתנגד למתווה, הגיע לוועדה ודיבר בגנות המתווה תוך שהוא רומז שהמתווה יתפרק בעתיד. בהקשר זה נציין את מניות לוויתן שממשיכות לבלוט במסחר גם היום - רציו , דלק קידוחים יהש  ואבנר 

פריון  זינקה אמש בוול סטריט והמשיכה לבלוט גם בת"א לחיוב לאחר הודעתה כי היא רוכשת את חברת הפרסום האמריקאית אנדרטון תמורת כ-180 מיליון דולר.

מניית ביוליין , שקיבלה המלצה חמה מבית ההשקעות מקסים וקפצה אתמול בכ-6%, ממשיכה לזנק גם היום.

אלון ריבוע כחול  המשיכה להיסחר על רקע הדוח הקשה שפירסמה אתמול שכלל הפסד של 1.2 מיליארד שקל מתחילת השנה וכן לדוח של מגה שרשמה הפסד תפעולי של 154 מיליון שקל וירידה חדה של 37% בהכנסות ברבעון השלישי. 

בזן גייסה 450 מיליון שקל ממוסדיים באמצעות הרחבת שתי סדרות אג"ח (סדרות ה' ו-ו'). החברה התכוונה לגייס עד 300 מיליון שקל אך לאור הביקושים הגבוהים שנרשמו בגיוס בהיקף של כ-680 מיליון שקל, החברה תגדיל את הגיוס בשלב זה בכפוף לאישור חברת הדירוג S&P מעלות. השלב הציבורי יתקיים בהמשך השבוע.