ליאו ברנט, JWT ו-y&r ישראל בגמר מכרז סודהסטרים

משרדי הפרסום ענבר מרחב ופרסום אברהם, שלקחו חלק בשלב הראשון במכרז, נותרו מחוץ להתמודדות

משרדי הפרסום ליאו ברנט, JWT ישראל ו-y&r ישראל עולים שלב בהתמודדות על תקציב הפרסום של סודהסטרים ישראל - כך נודע ל"גלובס".

משרדי הפרסום ענבר מרחב ופרסום אברהם, שלקחו חלק בשלב הראשון, נותרו מחוץ להתמודדות. השלב הבא צפוי להיות מסחרי בעיקרו, ובתומו יוחלט מי יטפל בתקציב.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני שבועות ספורים הוחלט בסודהסטרים לצאת למכרז על תקציב הפרסום של הקבוצה בישראל. זאת, חודשים ספורים לאחר שהחברה ערכה כבר מכרז על פעילות המיועדת לחו"ל. במכרז האחרון התמודדו משרדי פרסום מקומיים, בהם גיתם BBDO ו-y&r ישראל, משרדים מהעולם דוגמת y&r ניו-יורק וכן אנשי פרסום יוצאי אדלר-חומסקי שחברו לצורך המכרז.

הבריף למכרז היה "רעיונות גדולים", ומשרד הפרסום שזכה בו היה גיתם. קודם לכן עבדה החברה עם קבוצת מקאן.

במכרז הנוכחי התמודדו על תקציב 5 משרדים: פרסום אברהם, ליאו ברנט, ענבר-מרחב, JWT ישראל ו-y&r ישראל. המשרדים נדרשו להציג מצגות קריאייטיב - לא רק מול אנשי ההנהלה מישראל אלא גם מחו"ל.

קמפיינים מעוררי עניין בינלאומי

סודהסטרים ידועה בגישה הלא קונסרבטיבית שלה לפרסום. בעבר נעשו חלק מהפרסומות שלה באמצעות אנשי קריאייטיב עצמאיים, כדוגמת אלכס בוגוסקי. בוגוסקי, הנחשב לטלנט קריאייטיב בינלאומי, הוא זה שייצר עבור סודהסטרים את הסרטון המפורסם, שבו נראים בקבוקים לא ממותגים, אך דומים לאלה של קוקה-קולה, מתנפצים בעקבות שימוש במכשיר הסודהסטרים - זאת כחלק מהאסטרטגיה, שליוותה את החברה, לשים דגש על איכות הסביבה ועל הפגיעה בסביבה על-ידי חברות המשקאות באמצעות בקבוקי פלסטיק.

קמפיין נוסף שעורר עניין בינלאומי היה בכיכובה של הכוכבת ההוליוודית סקרלט ג'והנסון. ג'והנסון זכתה לביקורת רבה על כך שהיא מקדמת חברה ישראלית, שהמפעל שלה ממוקם בשטחים. בתגובה היא אמרה כי הייתה מודעת למיקומו של המפעל, אך היא נשארת נאמנה למותג. ג'והנסון אף התפטרה מארגון זכויות אדם שמתח עליה ביקורת בנושא. בהמשך החליטה החברה לסיים את פעילותה בשטחים, והיא עוברת למפעלים בתוך גבולות הקו הירוק.

עם זאת, מבחינת הפרסום בארץ נחשבת סודהסטרים למפרסמת קטנה בהרבה: הפעילות המשמעותית האחרונה שלה הייתה לפני מספר שנים, תחת ניהולו של משרד הפרסום פוגל-אוגילבי, שלקח חלק בתהליך המיתוג מחדש בישראל. עיקר העבודה התמקדה אז בשיווק הטעמים השונים שיש לחברה ובמכשירים המעוצבים.