עובדי ביכורי השקמה: רמי לוי פוגע בזכות ההתארגנות שלנו

שביתת עובדי חברת ביכורי השקמה גרמה היום לשיבושים באספקת הפירות והירקות לרשת רמי לוי שיווק השקמה ■ לוי נחוש לסגור את החברה-הבת: "יצאו לשביתה ברגע"

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

שביתת עובדי חברת ביכורי השקמה גרמה היום (ב') לשיבושים באספקת הפירות והירקות לרשת רמי לוי שיווק השקמה.

אתמול (א') הכריזו עובדי ביכורי השקמה כי החליטו לצאת לשביתה מיידית, וזאת על רקע טענתם כי רמי לוי פוגע בזכות ההתארגנות שלהם. עוד קודם לכן הכריזו העובדים סכסוך עבודה, לאחר שהנהלת החברה זימנה לשימוע לפני פיטורים שני עובדים ותיקים, שלטענתם הובילו את מהלך ההתאגדות.

חברת ביכורי השקמה היא חברה-בת של רמי לוי שיווק השקמה, האחראית על השיווק וההפצה של התוצרת החקלאית לסניפי רשת רמי לוי ברחבי הארץ. כל עובדיה מועסקים במרכז הלוגיסטי של ביכורי השקמה במושב תימורים (סמוך לקריית מלאכי).

לפני חודשים אחדים נאלצה רשת רמי לוי לרכוש את חלקה (50%) של קבוצת נטו בחברה המשותפת, לאור מגבלות רגולטוריות.

בביכורי השקמה מועסקים 180 עובדים, שעלות העסקתם עומדת על כ-2 מיליון שקל בחודש.

לדברי רמי לוי, הוא הודיע לעובדים כבר לפני כשבועיים כי בכוונתו לסגור את החברה ולמזג את פעילותה עם פעילות רשת רמי לוי שיווק השקמה. לטענתו, הוא מוכן לקלוט את אותם העובדים לעבודה ברשת רמי לוי, אך זאת לאחר ניתוק יחסי עובד-מעביד בחברת ביכורי השקמה.

העובדים טוענים, מצידם, כי רק היום נודע להם שהחברה תיסגר, והם ייקלטו לתוך חברת רמי לוי; וזאת, "מבלי לשתף אותם במהלך, ומבלי שכלל דובר איתם על זכויותיהם ועל עתידם התעסוקתי".

עוד הם טוענים כי משלא הסכימו לשינוי זה, הם החלו לעזוב את עמדותיהם, והנהלת החברה הביאה באופן מיידי עובדי קבלן שיחליפו אותם.

בשיחה עם "גלובס" מבהיר לוי כי הוא נחוש לסגור את החברה, וכי בפועל לא כל העובדים שובתים. "הם החליטו אתמול לצאת לשביתה ברגע, בלי להודיע. יצא לי לדבר עם חלק מהעובדים. הבטחתי לנהגים שהם לא ייפגעו מבחינת השכר ושעות העבודה".