נעלמה מהר: פייסבוק מבטלת את אפליקציית Slingshot

האפליקציה הייתה אמורה להתחרות בסנאפצ'ט ■ מדובר בניסיון הכושל השני של פייסבוק לשחק בעולמות הללו, לאחר אפליקציה אחרת בשם Poke שהשיקה אי שם בדצמבר 2012 וחוסלה סופית במאי 2014  

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

הרבה לפני שסנאפצ'ט הגיעה לשווי של 16 מיליארד דולר ולתודעה של מיליוני משתמשים  - בעיקר צעירים ברחבי העולם - הרשת החברתית של מארק צוקרברג ניסתה לרכוש אותה. המחיר שעמד על הפרק דיבר על 3-4 מיליארד דולר, אבל מייסדי האפליקציה הפופולרית - אוון שפיגל ורוברט מרפי - סירבו בנימוס. כמו שקורה בלא מעט ניסיונות רכישה, הרוכשת הפוטנציאלית מאיימת - או שתמכרו לנו או שנרים אפליקציה שתתחרה בכם. שפיגל ומרפי לקחו את הסיכון ופייסבוק אכן עמדה במילה שלה.

ביוני 2014 השיקה פייסבוק את Slingshot בניסיון לייצר תחרות מול סנאפצ'ט, עם טוויסט שחייב משתמשים לשתף תמונה בעצמם כדי לראות את התמונה שלהם. בסנאפצ'ט, נזכיר, הרעיון המקורי והעיקרי היה שליחת הודעות ותמונות שנעלמות תוך עשר שניות. אבל Slingshot לא הצליחה להתרומם וגם עדכון גרסה משמעותי לפני שנה בדיוק לא הרים אותה מהקרשים.

היום הודיעה פייסבוק על סוף הדרך של Slingshot אחרי תקופה ארוכה שלא זכתה לעדכונים והיא תוסר מחנות האפליקציות של אפל וגוגל. מדובר בניסיון הכושל השני של פייסבוק לשחק בעולמות הללו, לאחר אפליקציה אחרת בשם Poke שהשיקה אי שם בדצמבר 2012 וחוסלה סופית במאי 2014 - חודש לפני השקת Slingshot.

במקביל, פייסבוק סוגרת את מעבדת החדשנות שלה - Creative Labs - שם ניסתה באמצעות עובדיה לקדם רעיונות שונים ואפליקציות מגוונות. כחלק ממהלך זה, היא סוגרת גם את אפליקציית Rooms שניסתה לקחת השראה מאתרי הצ'אטים של שנות התשעים ולאפשר שיחה עם אנשים חדשים בחדרים לפי נושאים שונים וכן את אפליקציית Riff שאפשרה למשתמשים להקליט סרטונים קצרים ולחברים שלהם להוסיף סרטון קצר בעצמם כדי לייצר סרטון אחד בהשתתפות משתמשים שונים.