הבורסה ננעלה בירידות במקביל לעולם; כיל ירדה ב-2.6%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל ■ הנפט ממשיך גם היום לרדת, מה שמשפיע על שוקי המניות מסביב לעולם 

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בירידות, על רקע ירידות השערים בבורסות אסיה, אירופה וארה"ב היום והנעילה השלילית בוול סטריט אמש. הנפט ממשיך גם היום לרדת, מה שמשפיע על שוקי המניות מסביב לעולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

 

מדדי וול סטריט ננעלו בירידה אמש וממשיכים לרדת גם היום, בצל הירידות החדות במחירי הנפט שצנח בכ-5.8% לשפל של 7 שנים אתמול, מתחת ל-40 דולר לחבית. ברקע הפגישה של מדינות אופ"ק ביום שישי, שהסתיימה ללא החלטה להפחית את התפוקה במטרה לייצב את המחירים. 

בשוק עדיין ממתינים להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב בארה"ב בשבוע הבא, כשהמשקיעים מתחמרים סיכוי של 79% להעלאת ריבית בדצמבר לראשונה מאז 2006. גם המהלכים של הבנק האירופי להארכת ההקלה הכמותית עדיין ברקע של השווקים.

טבע  דיווחה אמש כי קיבלה הארכה לפטנט שלה באירופה על תרופת הקופקסון במינון של 40 מ"ג עד לשנת 2030. 

מניות הגז-נפט -רציו , אבנר   ודלק קידוחים  - עדיין במוקד על רקע הדיווחים הסותרים שלהן ושל ממשלת מצרים בנוגע למגעים ליבוא גז מישראל. השותפויות טוענות בדיווח לבורסה כי הן אינן צד להליך הבוררות עם חברות הגז המצריות, וזאת למרות שבעבר הן דיווחו השותפויות ב"תמר" ו"לוויתן" כי הן מקדמות מו"מ לייצוא גז טבעי למדינות שכנות ובהן מצרים. מצרים מצידה טוענת שאין מגעים. המניות הושפעו גם מצניחת מחירי הנפט.

חברת השבבים הישראלית טאואר  הודיעה היום כי חתמה על הסכם מחייב לקבלת הלוואה ארוכת טווח עם 3 בנקים מובילים ביפן  (JA Mitsui,   Sumitomo Mitsui Trust Bank Limited ו-Showa), בכ-70 מיליון דולר (8.5 מיליארד ין יפני), עבור החברה הבת של טאואר ביפן (המיזם המשותף עם פנסוניק).

כיל  הושפעה גם היא מחולשת מחירי מניות האנרגיה ומחירי הסחורות בעולם, והמשיכה להיסחר על רקע החתימה על מזכר הבנות עם חברת LLNP (מקבוצת לב לבייב) לבחינת ההיתכנות של הקמת תעשיית פוספט באפריקה.