כפי שפורסם ב"גלובס": צו מניעה של פרטנר על מכרז ליגת העל

פרטנר דורשת השוואת תנאים מול הזכיינים הפוטנציאליים האחרים במכרז ■ ביהמ"ש אישר את בקשת פרטנר וקבע דיון בעניין ל-21 בדצמבר ■ נכון לעכשיו המכרז מוקפא

איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר, אורן חסון מנכ"ל מינהלת הליגה בכדורגל / צילומים: תמר מצפי
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר, אורן חסון מנכ"ל מינהלת הליגה בכדורגל / צילומים: תמר מצפי

מכרז השידורים של הכדורגל הישראלי, שהיה אמור להסתיים הערב (ג'), עם פתיחת המעטפות במשרדי מינהלת הליגה, ימתין בשלב זה. זאת לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ד"ר דפנה אבניאלי, קיבלה את בקשתה של חברת הסלולר והאינטרנט פרטנר לצו מניעה על המשך ההליך.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", פרטנר שבבעלות המיליארדר חיים סבן רכשה את מעטפות המכרז של הכדורגל הישראלי - מהלך שעל-פי גורמים בשוק התקשורת נועד להביא אותה לכלול תכנים של כדורגל ישראלי במסגרת שירותי הטלוויזיה אותה היא מתכוונת להשיק.

לפרטנר הובהר בימים האחרונים על-ידי גורמים משפטיים במינהלת הליגה בכדורגל, באמצעות הודעת הבהרה שפורסמה לכלל השחקנים בהליך, כי מאחר שמדובר בהיתכנות לשידור אפשרי באמצעות טכנולוגיה אינטרנטית (OTT), שלמעשה לא תצריך חיבור של הלקוחות לכבלים וללוויין - הרי שעל כל הצעה כספית שתגיש, במקרה שתזכה, היא תיאלץ לשלם סכום נוסף של 20% על הצעתה המקורית.

בפרטנר פנו לבית המשפט בבקשה לצו מניעה, ונימקו את הבקשה בין היתר בדרישה להעמיד תנאים כספיים שווים מול יתר המתחרות הפוטנציאליות במכרז. בפרטנר טענו כי המינהלת "ביצעה תיקון פסול" במכרז יומיים לפני סגירתו.

במינהלת ניסו עד הרגע האחרון להימנע מדחיית המכרז, וטענו בבית המשפט כי יש להשאיר את לוח הזמנים הנוכחי, מאחר שהוא נעשה במקביל למכרז שידורי הליגה האנגלית (בהפרש של פחות מ-24 שעות). במינהלת טענו כי צמידות לוחות הזמנים של המכרזים יאפשר לממש בצורה אופטימלית את הפוטנציאל המסחרי של המכרז.

בית המשפט המחוזי נתן צו מניעה ארעי להליך המכרז וקבע דיון ל-21 בדצמבר. יש לציין כי שני הצדדים, המינהלת ופרטנר, כבר הגישו היום בקשה להקדמת הדיון.

למעשה, זאת הפעם השנייה שהדד-ליין של המכרז נדחה - בפעם הראשונה נקבע מועד הגשת המעטפות ל-3 בדצמבר, אלא שאז ביקשה המינהלת להאריך את ההליך ב-5 ימים.

בפרטנר בוחנים מזה תקופה ארוכה את הכניסה לשוק שידורי הטלוויזיה, בדומה למהלך אותו השיקה סלקום לפני כשנה. הרעיון הוא לייצר שירותי תוכן חלופיים ללקוחות, בעלות אטרקטיבית ומופחתת מאלה שנגבים מלקוחות הכבלים והלוויין. אחד המהלכים האופציונליים, כאמור, הוא למשוך לקוחות באמצעות שידורי הכדורגל הישראלי.

מכרז השידורים מהווה את עוגן ההכנסות העיקרי של הכדורגל הישראלי ביחד עם הסכם השיווק של הטוטו. במכרז הנוכחי שהוציאה המינהלת היא מציעה 3 חבילות: המשחק המרכזי (מחיר סף 18 מיליון שקל לעונה); המשחקים המשניים 2-7 (23 מיליון); גביע המדינה, גביע הטוטו, משחק אלוף האלופים, ליגה לאומית ותוכנית המגזין (14 מיליון). המכרז כולל 4 עונות משחקים (2016/17-2019/20).

יש לציין כי בשונה משנים קודמות, המכרז הנוכחי מצליח לייצר "אקלים תחרותי" סוער הרבה יותר, כאשר לא פחות מ-5 "שחקנים", ביניהם פרטנר, רכשו את מעטפות המכרז.

ממינהלת הליגה ומפרטנר לא הגיבו לדברים.