שוברים דיסטנס: עכשיו גם המנכ"לים נחשפים בפייסבוק

לרובם עדיין אין פייסבוק, אבל אלה שכן פתחו חשבון מסבירים מה יוצא להם מזה - ומה הם עושים כשהקיר שלהם סופג אש

חשבון פייסבוק / צילום: צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חשבון פייסבוק / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אבי כץ מייסד ובעלי קופיקס; נשיא ומייסד קרן הגשמה

זמן פייסבוק: "פעם הייתי מבזבז על זה הרבה זמן, היום אני נכנס רק פעם ביומיים-שלושה. אני כבר לא מתחבר לפייסבוק מהנייד, רק ממחשב נייח, כך שהוא לא רודף אחריי לכל מקום".

פייסבוק וביזנס: "יש לי למעלה מ-6,000 עוקבים ואני משתף אותם בדברים שעוברים עליי בשני העולמות שלי - קופיקס וקרן הגשמה. גם כשאני חושב שאני צריך להעביר מסר ברור, אני עושה את זה בפייסבוק. למשל, כשהוקמה 'קואליציה לשבת שוויון' שהייתי חלק ממנה, אנשים חשבו שזו כפייה. העליתי פוסט על המסקנות שהסקתי בעקבות הרעש שהיה".

תגובות של לקוחות: "אני חוזר לכולם, אם משאירים לי הודעה, ותמיד מעביר תלונות לטיפול. בדרך כלל, מאחורי תלונה אחת עומדים עשרה אנשים לפחות שמרגישים אותו הדבר. מגיב אחד בפייסבוק זה קצה הקרחון. אם התלונה נראית לי הגיונית, אני מביא בחשבון שמתחת לפני המים יש הרבה אנשים שאנחנו עלולים לאבד אותם. אבל חוץ מתלונות, כותבים הרבה פידבקים טובים ובקשות לפתוח סניפים בכל מיני מקומות בארץ".

פניות אישיות: "סגרתי את האפשרות לשלוח לי פנייה אישית דרך הפייסבוק. על הקיר אנשים כותבים תגובות הרבה פחות קיצוניות. כשזה פתוח לכולם, אתה לא יכול לזרוק למישהו אבן בראש ללא סיבה; הוא יבוא לשאול אותך למה עשית את זה. בעבר היו לי עשרות רבות של הודעות אישיות ביום; מלקוח שמוכרת בקופיקס העליבה אותו והוא בא למחרת לסניף וראה שלא פיטרתי אותה, ועד אנשים שרוצים לתקן עולם, אבל שמישהו אחר ישלם על זה. היו לפעמים תלונות על זוטות, אבל בכל זאת מי שהתלונן נפגע מכך שלא עזבתי מיד את כל עולמי ורצתי לטפל בזה".

מנוע שיווקי: "עד היום אני לא באמת יודע מה הכוח של זה. אני עומד מול הפייסבוק ותוהה, אם זה יותר רעש או שזה באמת חזק. אני עושה את זה כחלק ממערך שלם של קידום עסקים. מה שברור הוא ש-6,000 איש טרחו והצטרפו לפייסבוק שלי, ואני צריך להיות טיפש בשביל לא לשמור איתם על קשר. זה סדר גודל של עיירה, כך שאם העולם הוא כפר גלובלי, הפייסבוק הוא העיירה הפרטית שלי ובמקום לתלות מודעה במרכז העיר, אני כותב את מה שיש לי להגיד. אני משתף אותם ומעדכן בעשייה כדי שביום שבו יהיה לי מה להגיד, הם יבינו מאיזה בסיס ורקע אני אומר את הדברים".

חיים פרטיים: "ממעט לפרסם, בשביל זה יש לנו את קבוצת הווטסאפ המשפחתית. אני אדם מאוד ידוע, אבל אשתי רוצה לשמור על הפרטיות. לא את כולם מעניינת חשיפה".

הפייסבוק של אבי כץ / צילום: מתוך עמוד הפייסבוק
 הפייסבוק של אבי כץ / צילום: מתוך עמוד הפייסבוק