הדיח את גוגל: Airbnb - מקום העבודה הטוב ביותר

צפו בדירוג המלא של אתר הקריירה גלסדור (Glassdoor)

Airbnb הצליחה לא רק להיכנס בראשונה לרשימת מקומות העבודה הטובים ביותר של אתר הקריירה גלסדור (Glassdoor), אלא גם לכבוש את המקום הראשון. החברה הדיחה את אלפבית (Alphabet), לשעבר גוגל, מהמקום הראשון בדירוג השנתי של גלסדור, המבוסס על ציונים שמעניקים עובדי החברות למעסיקיהם.

Airbnb - שהוקמה ב-2008 כדי לתווך בין שוכרים למשכירים לתקופות שכירות קצרות - הרחיבה את פעילותה ליותר מ-34 אלף ערים בעולם. החברה עוררה מחלוקות משמעותיות, אך אם לשפוט על פי ממצאי הסקר של גלסדור, הדבר לא פגע בכוח המשיכה שלה בקרב העובדים. "אנשים מדהימים, מקום עבודה תוסס ותרבות ארגונית שאין לה אח ורע. מדובר בתרבות ארגונית אמיתית, ולא במשהו שהועלה לפייסבוק או לאיזה אתר אינטרנט. פשוטו כמשמעו, לא הייתי יכול לבקש חוויית עבודה טובה יותר.

נוסף על כך - השכר, הביטוח, ההטבות, המזון, המסיבות והזדמנויות הצמיחה הן מהמעלה הראשונה", כתב באתר האינטרנט עובד אנונימי ב-Airbnb בסאן פרנסיסקו.כדי להיכלל בסקר גלסדור, חברה צריכה להעסיק לפחות 1,000 עובדים. כל חברה מדורגת על בסיס סך הציונים שהעניקו לה עובדיה* ב-12 החודשים הקודמים. בחמישייה הפותחת נמצאות גם ביין ושות', Guidewire, Hubspot ופייסבוק.

הזדמנויות קידום והטבות מעולות

השנה כללה רשימת המעסיקים הטובים ביותר של גלסדור 50 חברות ממגוון תחומים. 13 חברות הופיעו בדירוג בפעם הראשונה מאז השיקה גלסדור את הדירוג לפני שמונה שנים, ונוסף על Airbnb הן כוללות גם את אקספדיה, דלתא אייר ליינס ו-רד בול. לדברי גלסדור, התכונות המשותפות לחברות אלה הן כיוון ברור, תחושת העובדים כי הם זוכים להערכה, הזדמנויות קידום והטבות מעולות.

אלפבית איבדה את המקום הראשון, אך נותרה בעשירייה הפותחת, ונמנית עם הקבוצה הקטנה של ארבע חברות בלבד שנכללות ברשימה מדי שנה. החברות האחרות הן אפל, שברון ו-ביין ושות'. "לכל מי שמקווה למצוא עבודה וחברה שימצאו חן בעיניו - החברות האלה מובילות במונחי סביבת עבודה ותרבות ארגונית מעולות", אמר רוברט הומאן, מייסד ומנכ"ל גלסדור, בהודעה לעיתונות.

המקומות שהכי טוב לעבוד בהם
 המקומות שהכי טוב לעבוד בהם