חרף המשבר בענף התיירות מוצעים בתל אביב כ-9,500 נכסים להשכרה לטווח קצר • רובם הגדול הן דירות שלמות, אבל פחות משליש מהן מושכרות בפועל • המחיר הממוצע ליום להשכרה הוא 147 דולר
גל ההנפקות הנוכחי מעלה תהייה: מדוע "שוק הנפקות חם" מתרכז בתקופות קצרות יחסית, ובמגזרים מסוימים • מהמחקרים, שזיהו את התופעה הזו לפני יותר מ-50 שנה, עולה כי ההסבר נעוץ כנראה פחות בצרכים של החברות ויותר בהתנהגות של המשקיעים
איך החברה להשכרת דירות נופש המציאה עצמה מחדש במהלך מגפת הקורונה ולקראת הנפקתה בוול סטריט
אפקט "רובין הוד" עזר להזניק את השווי בהנפקותיהן לאחרונה של DoorDash ו-Airbnb • במוקדם או במאוחר כוח הכבידה ייכנס לפעולה
לא רק Airbnb: שוק ההנפקות הראשוניות של חברות טכנולוגיה בארה"ב פתוח, וחברות רבות, גם ישראליות, מנצלות את ההזדמנות להפוך לציבוריות ולגייס הון כשמחירי המניות נוסקים כבר ביום המסחר הראשון • גת מגידו, פסגות: "התיאבון של השוק גדול מאוד. כשמתמחרים חלום זה סובייקטיבי, ויכול להיגמר באכזבה אם החברה לא תעמוד בציפיות"
מניית חברת ההשכרה לטווח קצר החלה להיסחר במחיר של 146 דולר למניה - שווי הגבוה יותר מפי 2 מההנפקה שעמדה על 68 דולר • אילנית שרף, פסגות: "התמחור עבור חברות בתחומי האינטרנט והדיגיטל הופכים לדמיוניים מיום ליום"
Airbnb הונפקה לציבור במחיר של 68 דולר למניה, מעל הציפיות שעמדו על מחיר שבין 56 ל-60 דולר • לקראת ההנפקה, החברה הזהירה את המשקיעים מפני הסכנות הממשיות לפעילותה - ובהן שכנים זועמים והליכי אכיפה ורגולציה שונים שננקטים נגדה בארה"ב
DoorDash מפעילה אפליקציית משלוחי מזון ומתחרה, בין השאר, גם בשירות של אובר • החברה דיווחה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ובשורה התחתונה הציגה הפסד של 149 מיליון דולר
Airbnb מתכננת לפרסם טווח של בין 30 ל־33 מיליארד דולר, בעוד דורדש מבקשת להיות מוערכת בין 25 ל-28 מיליארד דולר
בפלטפורמת שיתוף הבתים, שעומדת לפני הנפקה לפי שווי של 30 מיליארד דולר, טוענים כי הם שומרים על שקיפות מול המשתמשים • אולם כשקצין FBI לשעבר פנה לאחד המייסדים בעניין הדרישה הסינית, התשובה הייתה: "אנחנו לא כאן כדי לקדם ערכים אמריקאים"
תשקיף ההנפקה של ענקית התיירות נותן הצצה לפעילות החברה בתקופה מאתגרת, שכוללת חודשיים "אבודים" ב־2020, שבה הצליחה לצמצם את הירידה בהכנסות ואף להציג רווח מפתיע • וגם - כיצד נערכים לשינויים בדפוסי התיירות
החברה הושפעה לרעה ממשבר הקורונה והמגבלות על נסיעות, אך הצליחה להתאושש מרבעון שני חלש במיוחד בזכות שינויים בדפוסי התיירות • הכנסות החברה ירדו בינואר-ספטמבר 2020 ב-32% והסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר
"מאמס אנד קו" היא פלטפורמה להשכרת מוצרים לתינוקות, שמתמקדת במותגי פרימיום • המיזם מציע להורים לשכור עגלה או לול, במקום לשלם אלפי שקלים
זאת לאחר מאבק משפטי שנמשך כמה שנים וכחלק מהמלחמה שגרמניה מנהלת במספר גזרות נגד העלמת מס באחרונה • הצעד החדש מעורר חשש רב בקרב מי שנמנעו מלדווח על רווחיהם עד היום
המהלך מגיע אחרי שנה קשה לתעשיית התיירות בכלל ולחברה בפרט בצל מגפת הקורונה • לפי יודעי דבר, היא עתידה לרשום מניותיה בנאסד"ק, אך היא עשויה גם להירשם למסחר בבורסת ניו יורק
החברה עומדת להגיש תשקיף חסוי לקראת ההנפקה, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" • החברה, שהודיעה באחרונה על פיטורי רבע מעובדיה, גייסה במהלך משבר הקורונה לפי שווי של 18 מיליארד דולר, נמוך משמעותית משוויה בעבר
בתי מלוןהנפקההנפקה ראשונית לציבורהשכרת דירהוול סטריטנגיף הקורונהעבודה בימי קורונהשכירותתיירותתל אביב