17 חב' ניהול ישראליות ינהלו פרויקטי הפיתוח של רכבת ישראל

בין היתר יכללו הפרויקטים הקמת מתקני רכבת, מתחמי רכבת, תחנות, שדרוג תחנות, הכפלת מסילות, הקמת קווים חדשים ועוד ■ בחמש השנים הקרובות מתכננת רכבת ישראל להשקיע בפרויקטים שלה כ-30 מיליארד שקל

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

17 חברות ניהול ישראליות זכו במכרז ניהול פרויקטים הפיתוח של רכבת ישראל - כך נודע ל"גלובס". בחמש השנים הקרובות מתכננת רכבת ישראל להשקיע בפרויקטים כ-30 מיליארד שקל. לאור הגידול המתמיד במספר הנוסעים כל שנה וכך גם במספר הפרויקטים, ביקשה הרכבת להגדיל את מספר חברות הניהול שעומד כיום על שבע.

בין היתר יכללו הפרויקטים הקמת מתקני רכבת, מתחמי רכבת, תחנות, שדרוג תחנות, הכפלת מסילות, הקמת קווים חדשים ועוד. המכרז חולק לניהול פרויקטים בהיקף של עד 20 מיליון שקל, פרויקטים מ-20-100 מיליון שקל ופרויקטים בהיקף כספי של מעל 100 מיליון שקל.

כך למשל, בשנה וחצי הקרובות תשודרג תחנת תל אביב השלום בעלות של כ-17 מיליון שקל. השדרוג יכלול בין היתר הוספת מבנה ליציאת נוסעים מרציפי תחנת הרכבת השלום לגשר השלום (מצדו הדרומי). תחנת תל אביב מרכז תשודרג בעלות של כ-31.8 מיליון שקל. עבודות שדרוג נעשות גם בתחנות חיפה חוף הכרמל, בנימינה, פרדס חנה-קיסריה, חדרה, נתניה ורחובות.

תקופת ההתקשרות עם החברות הזוכות הינה לשנה, עם זכות להארכת ההתקשרות בשנתיים נוספות. ברכבת מבהירים כי חלוקת המטלות בין הזוכים בכל קטגוריה תהא בסבב מחזורי בהתאם לשיקול דעתה של הרכבת.

בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר כי: "על מנת ליישם ולממש בצורה היעילה ביותר את תוכנית הפיתוח העצומה של רכבת ישראל לשנים הקרובות, יצאה החברה במכרז שירחיב את כמות חברות הניהול שעימן יש לנו התקשרות". לטענתו, "המכרז החדש אופיין כך שיספק לרכבת ישראל בסיס איתן של חברות אמינות שיבצעו את הפרויקטים בצורה הטובה ביותר".

החברות הזוכות
 החברות הזוכות