סאיב עריקאת דרש, דגל ישראל הוסר מהבמה בכנס "הארץ"

עמוס שוקן, מו"ל "הארץ-דה מרקר": "עריקאת ביקש לא לדבר תחת דגל ישראל, ונשיא המדינה ביקש כן לדבר תחת אותו דגל. נענינו לשתי הבקשות, ואני לא רואה מה הבעיה בזה. לא מרגישים חייבים ללכת בדרך של הקלישאות הלאומניות שנהוגות באמצעי תקשורת אחרים בישראל"

עמוס שוקן / צלם: תמר מצפי
עמוס שוקן / צלם: תמר מצפי

דגל ישראל הוסר מהבמה בכנס "הארץ" בניו יורק לאחר שבכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הציב זאת כתנאי לעלייתו לנאום. עריקאת השתתף בשבוע שעבר בביקור תנחומים אצל מחבל פלסטיני. בכנס "הארץ" הופיע גם נשיא המדינה, רובי ריבלין.

בראיון לגלי צה"ל אמר בהקשר זה עיתונאי "ישראל היום", דו מרגלית: "אם עריקאת היה דורש גם הנפה של פלסטין, גם 'הארץ' היה נכנע לו? קו הוויתור של 'הארץ' רך מדי, וזו טעות. זה עיתון מאוד חשוב לדמוקרטיה הישראלית וחבל שהוא נוהג ככה". 

 

סאיב עריקאת / צילום: רויטרס
 סאיב עריקאת / צילום: רויטרס

או אני - או דגל ישראל. עריקאת

שוקן: לא מחויבים לקלישאות לאומניות

עמוס שוקן, מו"ל "הארץ-דה מרקר", אמר לגלי צה"ל: "עריקאת ביקש לא לדבר תחת דגל ישראל, ונשיא המדינה ביקש כן לדבר תחת אותו דגל. נענינו לשתי הבקשות, ואני לא רואה מה הבעיה בזה. זה דגל של מדינה שכובשת את השטחים שעליהם הפלסטינים רוצים להקים את המדינה שלהם. זה דגל של מדינה שכאילו מנהלת איתם משא ומתן לשלום, אבל בעצם לא מנהלת... כאילו שלסאיב עריקאת אין קהילה שהוא מדבר בשמה".

שוקן הוסיף: "עיתון 'הארץ' לא עושה כנסים תחת דגל ישראל. אין לי שום ספק ש'הארץ' הוא ציוני, אבל אני חושב שאפשר היה להבין את עריקאת ובקשתו לא להציג את הדגל. אנחנו לא מרגישים חייבים ללכת בדרך של הקלישאות הלאומניות שנהוגות באמצעי תקשורת אחרים בישראל".

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, התייחס היום בישיבת הסיעה להורדת הדגל: "זה אובדן סופי של כל סוג של גאווה לאומית של השמאל הקיצוני הישראלי. תדמיינו לכם את המהומה שהייתה  מתרחשת, אילו דרש דובר ישראלי בניו יורק בכנס בינלאומי להסיר את דגל פלסטין. זה מוביל אותנו, ההתנהלות הזאת, למדינה דו לאומית. הגיע הזמן שהימין, השמאל והמרכז הציוני השפוי במדינת ישראל ישלבו ידיים להיאבק בסוג הזה של קיצוניות. זה מכרסם אותנו מבפנים, ואנחנו לא יכולים להמשיך ככה".