לוסי אהריש: ההסתה נגד הנשיא בלתי מתקבלת על הדעת

(עדכון) - אהריש בפייסבוק: "ריבלין הוא הנשיא שלי; ראשי המדינה צריכים לקום על רגליהם ולהגיד 'עד כאן!'" ■ ערוץ 20: ריבלין ביזה את מוסד הנשיאות ■ שרון גל: "מתקשה לעכל את ההזדעזעות הקולקטיבית ממה שכתבנו"

לוסי אהריש / צילום: איל יצהר
לוסי אהריש / צילום: איל יצהר

לאחר שנשיא המדינה רובי ריבלין ספג התקפה בערוץ המורשת (ערוץ 20) על השתתפותו בכנס "הארץ" וארגון "שוברים שתיקה" שבו הורד דגל ישראל הבמה לדרישת סאיב עריקאת - ביקורת שזכתה גם לתמיכה משרון גל שגם הוא עובד בערוץ - המגישה והעיתונאית הערביה לוסי אהריש דווקא תומכת בנשיא ריבלין.

אהריש פרסמה בפייסבוק שלה פוסט על ריבלין, שבו היא כותבת כי "מסע ההסתה נגד ריבלין הוא בלתי מתקבל על הדעת ולא יעבור לסדר היום בשנת ה-20 להירצחו של ראש ממשלה כאן. ראשי המדינה הזאת צריכים לקום על רגליהם, לדפוק על השולחן ולהגיד 'עד כאן!', ואם בערוץ 20 ישנם אנשים שקוראים לעצמם עיתונאים, תסלחו לי אבל הפעם אני לא חולקת עמכם את המגרש הזה". 

אהריש מוסיפה: "כבוד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, הוא הנשיא שלי. הוא הנשיא שכל אדם במדינה הזאת שרוצה, שואף ומאמין שמגיע לנו עתיד טוב יותר, צריך להיות גאה שהאדם הזה עולה על כל במה ומראה את השפוי הנורמלי והיפה שכאן.

"בזמנים שהעם כאן שסוע בין ימין ושמאל, בזמנים שאנשים כאן פוסלים את האחר רק על סמך דעתו הפוליטית, ובאופן אוטומטי הוא הופך לאויב, קם כאן אדם, קם כאן מנהיג שאומר 'אני יכול לא להסכים איתכם, אבל אני חלק מכם. אתם בני עמי, ואני כאן לשמוע ולהשמיע ובעיקר לקרב ולאחד על אף השוני וחוסר ההסכמה, כי אנחנו אחד, וכי אין לנו ארץ אחרת.

"כבוד נשיא המדינה, נפגשנו לא פעם, ובכל פעם מחדש הכבוד הוא לי להיות חלק ממדינה שאתה מנהיג בה. כי זה מה שאתה, מנהיג!", כתבה אהריש.

ערוץ 20: ריבלין ביזיון

הדברים של אהריש באים לאחר שערוץ 20 העלה בפייסבוק של הערוץ פוסט תוקפני במיוחד נגד נשיא המדינה, וזאת כאמור אחרי שריבלין עלה לנאום באירוע על אף שידע על הורדת הדגל. 

ערוץ 20 כתב כך:

"הגיע הזמן לומר: במוסד הנשיאות איבדו את הבושה. גם אם מוסד הנשיאות יחרים את ערוץ 20, גם אם ערוץ 20 ישלם את המחיר על כך שהוא מנגח את הנשיא המאותרג ביותר בתולדות המדינה, הגיע הזמן לומר את האמת בקול רם: ריבלין עסוק בלייצג את עצמו ולא את עם ישראל. עם ישראל מאמין בצה"ל, מאמין שהם מסכנים את נפשם עבורנו יום וליל ומאמין שתפקיד הנשיא הוא לתמוך בהם. 

"נוכחותו של הנשיא ריבלין בכנס יחד עם הארגון הנאלח 'שוברים שתיקה' היא חצייה של קו אדום וביזיון למוסד הנשיאות. זכותו של ריבלין כאדם פרטי לעשות כל העולה על רוחו, אך כנשיא המדינה אסור לו לירוק בפרצופם של חיילי צה"ל. זה מביש. זה עצוב".

בראיון בנושא זה הבוקר (ג') לחגי גולן ורינה מצליח ברדיו 103 הצדיק חבר הכנסת לשעבר שרון גל, שמגיש תוכנית כלכלית בערוץ 20, את הפוסט של הערוץ בפייסבוק.

גל אמר: "אני מתקשה לעכל את ההזדעזעות הקולקטיבית ממה שכתבנו. ערוץ טלוויזיה רצוי שישים את האג'נדה שלו על השולחן ולא יקדם בהסתר אג'נדה של 'שלום עכשיו'. 'שוברים שתיקה' זה ארגון שכל ייעודו להשמיץ ולהכפיש את חיילי צה"ל", אמר.

הפוסט של ערוץ 20 גרר ביקורת בטענה כי הוא מוביל להסתה מסוכנת. בתוכנית הלילה בערוץ 2 פרץ עימות בין שרון גל נגד אלדד יניב בנושא, שהטיח בו: "ערוץ 20 זה לא ערוץ הפטריוטים, זה ערוץ המטורללים". 

 

אלדד יניב: נגמרו הימים

בעקבות העימות, אלדד יניב כתב בפייסבוק שלו כי "מאז אתמול המטורללים מתבכיינים: זו לא הסתה! זה חופש ביטוי! אז נגמרו הימים. כי ההגדרות האלה הן בעיקר מכבסת מילים והגדרות של משפטנים.

"בני אדם מרגישים בבטן מה מותר ומה אסור ומה חוצה את הקו השחור. ואתמול זה חצה קו שחור.

"כשכותבים על נשיא המדינה בפוסט רשמי של ערוץ (20), שמחזיק ברשות מהמדינה לשדר, שהוא לא מייצג אותנו עם ישראל כנשיא כי הוא יורק על חיילי צה״ל, זו הזמנה למאות תגובות של צופים ועוקבים שצריך לרצוח את רובי. להוריד את ריבלין. הגיע זמנו. שימות הכלב.

"אז אומרים לנו, מה אתם רוצים. זה לא הערוץ אמר. זה טוקבקיסט כתב. בסדר. זוכרים כשבכיכר ציון הפוליטיקאים יצרו רק אווירה? הם עמדו על המרפסת. לא שמעו כלום. כי 'היה רעש'. זה 'הטוקבקיסטים' שעמדו למטה בכיכר ציון 'וטקבקו' בקולי קולות את 'בדם ואש את רבין נגרש' והניפו כרזות של רבין עם כאפייה? הפוליטיקאים על המרפסת לא שמעו את 'הטוקבקיסטים' בכיכר ציון כמו שערוץ 20 לא הסית.

"זה 'הטוקבקיסטים' בעמוד שלו שקראו לרצוח את רובי. להוריד אותו. אז נגמרו הימים שאתם תתייחסו אלינו כמו למטומטמים. כל אחד פה נהפך מדי יום ללא פטריוט. לאויב ישראל. לסמולן. אתה! לא הנפת דגל. את! כן, את, הורדת ת'דגל. אתה! זזת בתקווה. את! קיבלת כסף זר. כן, אתם התעטשתם ליד 'שוברים שתיקה'. גשו מיד למשטרה. זבלים אתם. תמותו הלוואי, מטקבקים מפגיני כיכר ציון החדשים בפייסבוק עם תמונתם ושמם המלא. בדיוק כמו אז בכיכר ציון. 

"אז נגמרו הימים שאנחנו שותקים. הגיע הזמן לומר מספיק ודי. נגמרו הימים שהורדנו ראש. נגמרו הימים שהיינו מנומסים. נגמרו הימים שהתנצלנו שאנחנו חיים. ששתקנו. שהתנחמדנו. נגמרו הימים, כי חציתם קו שחור. הדגל הוא שלנו. וההמנון הוא שלנו. ואנחנו אוהבים את חיילי צה"ל ושולחים את הבנים שלנו למנהרות ולא ישנים בלילה מחרדה. 

"נגמרו הימים שהורדנו ראש בגלל המטורללים שהכריזו על עצמם כמשטרת הפטריוטים. אנחנו הפטריוטים, ומהיום אתם תשמעו על זה. גם אם צריך להרים עליכם את הקול, כי אנחנו הרוב.

"ובעיקר, תקשיבו טוב-טוב לשמעון ריקלין. איש ימין-ימין, מלא-מלא, שמזהיר כבר חודשים שעוד מעט המילים יהפכו למעשים ויירצח כאן עיתונאי. ריקלין אמר את זה גם לפני רצח רבין. הוא הזהיר את השב"כ. אז נפנפו את ריקלין ב'יהיה בסדר'. בטוח שחשבו שזה לא יקרה. פאניקר. יש פה חופש ביטוי. זו לא הסתה. אלה מילים-מילים. 

"אז הגיע הזמן ללמוד לקח. ולהקשיב. המילים האלה יהפכו למעשים, ובקרוב יירצח כאן מישהו. אולי עיתונאי. לכן צריך לומר, נגמרו הימים, מטורללים. מהיום נעמוד מולכם, לפני שיהיה מאוחר", כתב יניב.