דני אליקים ישלם לשותפו לשעבר אליעד רגב 750 אלף שקל

בפסק הדין נכתב כי אליקים נהג במשרד הפרסום המשותף לו ולרגב כאילו היה בבעלותו הבלעדית וגרר אותו להפסדים

רגע אחרי שההליכים המשפטיים של דני אליקים מול משרד הפרסום Y&R ישראל יצאו לדרך, חותם בעלי משרד הפרסום אליקים פרק משפטי עם שותף אחר - ולא לטובתו.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן, קבעה לפני מספר ימים כי על אליקים לרכוש את מניותיו של שותפו בעבר אליעד רגב בסכום של כ-750 אלף שקל, וכי אליקים עשה במשרד הפרסום כבתוך שלו, תוך שהוא מושך ממנו כספים בסכום עודף של 10 מיליון שקל.

אליקים שימש במשך 15 שנה כשכיר בכיר בענף הפרסום, וב-1999 יצא לדרך עצמאית כשהקים משרד פרסום. רגב, שכמו אליקים היה בעבר בכיר במשרד דחף, חבר אליו בשנת 2000, והשניים עבדו במשותף עד 2005 - אז פרש רגב.

עם הצטרפותו לחברה סוכם כי לרגב יוקצו מניות בהיקף של 15%, אך עם עזיבתו הוא גילה כי הדבר לא בוצע. רגב פנה לבית הדין לעבודה, שם נקבע כי הוא זכאי ל-10% מהמניות ול-90 אלף שקל.

לאחר שקיבל את אישור בית המשפט כי הוא זכאי למניות, פתח רגב בהליך משפטי נוסף, באמצעות עורכי הדין גיל רון ומיכל הרצברג, שבו טען לקיפוח בעל מניות מיעוט. רגב דרש כי אליקים ירכוש ממנו את מניותיו.

אליקים עצמו עבר בינתיים עוד מספר סיבובים עם שותפים - הראשון שבהם עם גולן נהרדע מפרסום נהרדע, שעסק בלייף סטייל.

שימוש משפחתי בכרטיס האשראי

בפסק הדין מפרטת השופטת התנהלות בעייתית מאוד של אליקים מול שותפיו.

"הנתבע (אליקים) נהג בחברה כאילו היא בבעלותו הבלעדית, והתעלם מזכויותיו של התובע (רגב). במשך שנים משך הנתבע משכורות ודמי ניהול בהיקפים חורגים במאות אלפי שקלים מכפי שהגיע לו.

"בני משפחתו הועסקו בחברה עבור שכר מופרז, ואפילו התשלומים לגרושתו נעשו מקופת החברה... הנתבע הביא לכך שהחברה תתקשר בעסקאות עם חברות אחרות שבבעלותו".

על-פי פסק הדין, אליקים ובני משפחתו אף עשו שימוש בכרטיסי האשראי של החברה למימון הוצאותיהם האישיות. השופטת קבעה כי אליקים עשה שימוש בשלל דרכים ומניפולציות וגרר את החברה להפסדים קשים ובעיות תזרימיות, תוך שהוא מערבב בין הוצאותיו האישיות להוצאות החברה.

הפיצוי - למרות שווי מניות אפסי

לאחר שהשופטת קבעה כי התנהלותו של אליקים הייתה בעייתית, היא נדרשה לקבוע את שווי מניותיו של רגב.

מסקנתה הייתה ששווי המניות הוא אפס - כי ללא אליקים והמוניטין שלו, המהווים את החלק המרכזי בהצלחת המשרד, לחברה אין ערך.

עם זאת, השופטת פסקה כי על אליקים לרכוש את מניותיו של רגב בסכום של כ-750 אלף שקל; זאת, לא מתוקף שווי החברה, כי אם בשל השיעור היחסי שמגיע לרגב מתוך הכספים שמשך אליקים לא לצורכי החברה.

נזכיר כי בימים אלה מצוי אליקים בחזית משפטית נוספת, מול משרד הפרסום Y&R ישראל, שביקש מבית המשפט צו מניעה המורה לו לא לפנות, לטפל או לקבל כל הכנסה, במישרין או בעקיפין, מלקוחות שהעביר משרדו אליהם - או התחייב להעביר להם - לפי הסכם העברת הפעילות שנחתם בין הצדדים לפני כשנה.

בית המשפט נתן לאליקים 20 ימים להשיב לטענות שעלו בבקשה.