160 יזמים ניסו לגייס כסף ממשקיעים במהלך נסיעה ברכבת

קרן ההון סיכון Terra Venture בשת"פ ייחודי עם רכבת ישראל: יזמים מ-65 סטארט-אפים קיבלו הזדמנות להציג את המיזמים שלהם בפני 12 משקיעים לאורך נסיעה ברכבת מנהריה ועד לבאר שבע

רכבת הכסף / צילום: TECHIE VIDEO
רכבת הכסף / צילום: TECHIE VIDEO

נאום המעלית (Elevator Pitch) הוא מונח ששגור בפי כל יזם וסטארט-אפיסט. מדובר על נאום קצרצר שאמור לשכנע משקיעים להשקיע במיזם מסוים בפרק זמן קצר יחסית. בקרן ההון סיכון Terra Venture Partners החליטו לנסות ולאתגר את המונח הזה ולהעביר אותו לפלטפורמה אחרת - קרון רכבת.

במסגרת שיתוף פעולה עם רכבת ישראל, אירחה היום קרן ההשקעות 160 יזמים מ-65 סטארט-אפים שקיבלו הזדמנות להציג את המיזמים שלהם בפני 12 משקיעים לאורך נסיעה ברכבת ישראל מנהריה, דרך תל אביב ועד לבאר שבע. בין המשקיעים שלקחו חלק וישבו בקרון ייעודי כדי להכיר מקרוב את היזמים היו נציגי טרה כמובן לצד נציגי התאגיד הגרמני Bosch, שלאחרונה נחשף ב"גלובס" כי הוא מקים מרכז פיתוח בישראל וכן תאגיד Tyco שהחל אף הוא לאחרונה בפעילות מול סצנת הסטארט-אפים המקומית. גופים נוספים שלקחו חלק במה שכונה "רכבת הכסף" היו נציגי איביי, פועלים טק של בנק הפועלים, קרן ורטקס, חממת Incubit הבאר שבעית של אלביט מערכות, דלויט ועוד.

ברק גולדשטיין, שותף בקרן טרה ומנכ"ל חממת טרהלאב ונצ'רס, אמר כי "היוזמה נולדה מתוך הבנת הצורך לתת הזדמנות לקהילת הסטארט-אפים מהפריפריה בכל רחבי הארץ לפגוש פנים מול פנים מובילי השוק בסקטורים השונים.

"אחת המטרות של האירוע הייתה להעלות את המודעות ליזמיות ויזמים שממוקמים גם מחוץ למרכז הארץ ולאפשר להם להיחשף למשקיעים בדרך בלתי אמצעית. האירוע הוכיח את עצמו בצורה בלתי רגילה והאינטראקציה בין היזמים והמשקיעים על הרכבת הייתה מצוינת ובוודאי תוביל לשיתופי פעולה מעניינים".