סיכום השנה בחיפושים של גוגל: אלנבי 40 וינון מגל מעל כולם

המחנה הציוני הפתיעה והגיעה למקום הראשון במפלגות הבולטות של השנה, הליכוד לא בעשירייה הראשונה ■ השיר הכי מחופש השנה: "דרך השלום"; אחריו - "גולדן בוי"

ינון מגל / צילום: יונתן בלום
ינון מגל / צילום: יונתן בלום

סוף השנה ממש מעבר לפינה ועונת סיכומי השנה נמצאת בשיאה: גוגל ישראל שחררה הבוקר (ד') את סיכום השנה שלה בתוצאות החיפוש, שנותנת לנו מבט מרענן על מה עניין אותנו - הגולשים הישראלים - במיוחד השנה.

פרשת "אלנבי 40", שעלתה לכותרות בשלהי השנה עם הסיפור המצמרר של מה שהתרחש במועדון התל-אביבי, הייתה האירוע החדשותי הבולט ביותר בשנה האחרונה בחיפושים בגוגל. החברה אמנם לא ציינה את כמות או מהות החיפושים, אך הפרשה סקרנה רבים - גם בשל הסיפור עצמה ולא פחות מזה בשל הסרטון מהאירוע שהודלף ברשת ובוואטסאפ.

 

במקום השני הגיעו בחירות 2015, שנערכו בתחילת השנה, אך ככל מערכת בחירות - ובמיוחד כאלה שנערכו בעידן הדיגיטלי - יצרו באזז משמעותי ברשת.

את המקום השלישי תופסת אחת המפורסמות הגדולות שיצאו מישראל בעשורים האחרונים - בר רפאלי - שאחרי שנות רווקות נכנסה סוף-סוף מתחת לחופה והתחתנה. וכך, החתונה שלה מצאה את מקומה במעלה הדירוג.

פרשת הרב עזרא שיינברג, לשעבר ראש הישיבה הגבוהה "אורות האר"י" בצפת, הגיעה למקום הרביעי, לאחר שבאמצע השנה הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, שיבוש הליכי משפט והטרדה מינית.

דעאש - אחד הגורמים המאיימים היום על העולם הערבי והמערבי - הגיעו למקום החמישי בתור אחד מהאירועים החדשותיים המסקרנים ביותר את הגולשים הישראלים.

עוד אירועים בולטים - פרשת רוכב הקטנוע גל בק ז"ל, שנדרס למוות לפני עשור, עלתה שוב לכותרות השנה בעקבות אי-סדרים לכאורה בטיפול בתיק החקירה; וכן אירועי הטרור של תחילת השנה בעיתון "שרלי הבדו" עניינו גם הם את הגולשים.

פרשת ההטרדה המינית של ינון מגל, שהביאה לבסוף לפרישתו מהכנסת, זיכתה את מגל בתואר הפוליטיקאי החם של השנה בדירוג החיפושים של גוגל, כשהוא עוקף את אורן חזן, שזוכה לכותרות חוזרות ונשנות בתקשורת. שרת המשפטים איילת שקד הגיעה למקום השלישי, שר האוצר משה כחלון במקום הרביעי, וסתיו שפיר מ"המחנה הציוני" הגיעה למקום החמישי.

המחנה הציוני, מפלגתה של שפיר, הפתיע והגיע למקום הראשון במפלגות הבולטות של השנה בחיפושים בגוגל - ועקפה את הבית היהודי, יש עתיד, הרשימה המשותפת ועלה ירוק. מפלגת השלטון - הליכוד - לא הצליחה להיכנס לעשרת החיפושים הבולטים בתחום המפלגות השנה. 

השנה נפרדנו לצערנו מכמה אישים חשובים ונכבדים, ובגוגל ניסו לבדוק מי מהם נגע ליותר אנשים ומי הגיע לרשימת האנשים המחופשים ביותר. השחקנית רמה מסינגר, שנפטרה באוגוסט השנה בגיל 47 לאחר מאבק במחלת הסרטן, הגיעה למקום הראשון. השר לשעבר אורי אורבך ממפלגת הבית היהודי הגיע למקום השני, ובמקום השלישי הגיע איש התקשורת מוטי קירשנבאום. אישים בולטים נוספים הם השחקן עמוס שוב, הנשיא לשעבר יצחק נבון והשר לשעבר יוסי שריד.

עוד קטגוריות בולטות בסיכום השנה במנוע החיפוש הישראלי של גוגל: התוכנית שזכתה לחיפושים הרבים ביותר - לעיתים בשביל למצוא פרקים להורדה או לצפייה ישירה - הייתה "זגורי אימפריה" של חברת הוט. התוכנית "פאודה" מבית yes הגיעה למקום השני, ואחריה התוכנית "כפולים" של קשת. התוכנית "המדרשה" של רשת שעלתה במקביל הגיעה למקום השלישי, ובמקום החמישי הגיעה תוכנית הנוער "שכונה". התוכנית המדוברת "מגש הכסף" הגיעה למקום השביעי.

תוכניות הריאליטי קיבלו קטגוריה נפרדת, ושם מככבות במקומות הראשונים "המירוץ למיליון", "אקס פקטור" ו"הישרדות".

אירועי הספורט המחופשים ביותר השנה בגוגל ישראל היו ווימבלדון, יורובאסקט, אליפות ארה"ב הפתוחה וגמר ליגת האלופות.

השיר הכי מחופש השנה היה "דרך השלום" של הזמר פאר טסי, אחריו "גולדן בוי" של נדב גדג', "מתוק כשמרלי" של אליעד נחום, "טרמינל 3" של דודו אהרון ו"מלכת השושנים" של עדן בן-זקן.

בקטגוריית הסמארטפונים, למקום הראשון הגיע אייפון 6S, ואחריו גלקסי S6. 

החיפושים הבולטים בגוגל בשנת 2015
 החיפושים הבולטים בגוגל בשנת 2015