מנכ"לית ערוץ 9: ברבעון הראשון של 2016 נגיע לאיזון תקציבי

רישיונו של ערוץ 9 צפוי לפקוע בנובמבר 2017, ואז הוא יעמוד למכרז

ויקטוריה גורדין / צילום: איל יצהר
ויקטוריה גורדין / צילום: איל יצהר

ערוץ 9 יגיע לאיזון תקציבי ברבעון הראשון של שנת 2016 - כך טוענת מנכ"לית הערוץ, ויקי גורדין, בשיחה עם "גלובס".

בערוץ שבבעלותו של איש העסקים אלכסנדר לוין התנהל קיצוץ משמעותי במצבת כוח-האדם במהלך השנה האחרונה, כאשר למעלה משליש מהעובדים פוטרו - מ-135 עובדים נותרו בערוץ כיום 90 עובדים בלבד.

כפי שפורסם ב"גלובס", תאגיד השידור הציבורי החדש צפוי לחתום על הסכם מול החברה-האם של ערוץ 9, "טלאליאנס ישראל בע"מ", לפיו יתחיל את פעילותו במתקני החברה באזור התעשייה של העיר מודיעין. המהלך אמור להזרים מיליוני שקלים לחברה, אולם אין לכך השפעה ישירה על מצבו הכלכלי של ערוץ 9.

לצד הפיטורים המסיביים הובילה גורדין מהלכים נוספים שהובילו להתייעלות, ובהם ביטול צוותי חדשות והחלפתם בהסכם קבלת תכנים מחדשות ערוץ 2. כמו כן מופץ היום הערוץ דובר הרוסית על 9 פלטפורמות שידור ברחבי העולם, ובהן באוסטרליה, גרמניה ובמדינות בהן ריכוז גדול של דוברי רוסית.

"אנחנו מופצים בעולם כערוץ ישראלי בינלאומי בשפה הרוסית ומסייעים בהסברה", אמרה גורדין.

לדבריה, למרות מצב שוק הפרסום הבעייתי, ירדו ההכנסות מפרסום בערוץ ב-5% בלבד, "הישג יפה לעומת מה שקורה בשוק", כלשונה. "החזרנו המון מפרסמים שלא היו אצלנו שנים - בנקים, חברות ביטוח, אל-על ויפאורה-תבורי".

רישיונו של ערוץ 9 אמור לפקוע בנובמבר 2017, והוא אמור לעמוד למכרז. "אנחנו עדיין חושבים מה לעשות עם העניין הזה", אומרת גורדין. "כל שוק התקשורת פתוח, ואני מקווה שהבעיה הזו תיפתר על-ידי שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת. צריכה להיות אחידות בשוק, וכמו שערוץ 10 קיבל רישיון ל-15 שנה - כך צריך להיות גם לנו, כערוץ ייעודי. אין לי בעיה שנקבל רישיון, כמו גם כל מי שרוצה להקים ערוץ חדש ברוסית".

באחרונה יצא ערוץ 9 בקמפיין ממוקד לשוק הפרסום וקרא לשלב חבילות פרסום של ערוץ 2 וערוץ 9 יחד, במקום ערוץ 2 וערוץ 10.

"אנחנו רוצים שיפזרו תקציבים בצורה נכונה ולא לפי תקציבים של עמלות יתר, אלא לפי עיניים צופות ואצלנו יש עיניים צופות נוספות", אמרה גורדין. "אני מסתכלת על זה כביזנס. עסק שלא מרוויח מתסכל אותי, וצריך להסתכל כמה צריך להרוויח. גם ערוץ 10 הלך לכיוון הזה".