אישה נוספת טוענת: סילבן שלום ליטף אותי

אחרי הפרסום ב"הארץ" על אישה שסיפרה כי השר הטריד אותה מינית, אישה נוספת טוענת: "הוא ליטף לי את הרגל כשנתן לי טרמפ מהכנסת ב-1993"

סילבן שלום / צילום: מהוידאו
סילבן שלום / צילום: מהוידאו

אחרי הפרסום היום (ד') ב"הארץ" שבו הובאו דבריה של מתלוננת, שלפיהם שר הפנים סילבן שלום נגע באיבריה המוצנעים ו"שלח אצבעות" בניגוד לרצונה - טוענת כעת מתלוננת נוספת: "הוא ליטף לי את הרגל כשנתן לי טרמפ מהכנסת ב-1993".

"אתם יודעים למה אני מאמינה למתלוננות על סילבן שלום?", אמרה המתלוננת הנוספת. "כי אני מאמינה למתלוננות עבירות מין".

בשיחה עם חדשות 2 היא אמרה כי עשתה את המעשה "כדי שעוד בנות יתלוננו". האישה סיפרה עוד כי השר "תמיד היה מאוד ידידותי ונחמד. הייתי באחד הימים בכנסת לצורך עבודה, הוא הציע לי טרמפ, והסכמתי. במהלך הדרך הוא פשוט ליטף לי את הברך, והזזתי לו את היד".

לדבריה, היא לא התלוננה עד היום, כי "אף אחת לא התלוננה באותה תקופה. על דברים גרועים יותר לא התלוננו".

הבוקר פורסם לראשונה ב"הארץ" כי עובדת לשעבר של שלום טענה כי השר נגע בה בניגוד לרצונה במשך יותר משנה. 

לטענת המתלוננת הראשונה, המעשים בוצעו במושב האחורי ברכב בו ישבו, במקום העבודה וגם כששהו מחוץ למשרד, בין היתר בבתי-מלון. לאחר שהדברים שסיפרה למקורביה הגיעו למשטרה, היא התבקשה למסור את גרסתה - בה הבהירה כי מעולם לא קיימה עם שלום יחסי מין ולא הסכימה שייגע בה. למרות הטענות החמורות, האישה סירבה להגיש תלונה וטענה כי אינה מונעת מרצון נקם.

על הטענות שהגיעו לידי המשטרה לא חלה התיישנות, אך האישה סירבה כאמור להתלונן. גרסתה של האישה כוללת טענות להטרדות ונגיעות באיברים מוצנעים.

השר שלום טען בתגובה לדברים כי "מדובר במיחזור טענות שאין להן שחר. העניין נבדק והסתיים בלא כלום".

בעקבות הפרסום פנו חברות הכנסת זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיורה על חקירת הפרשה.

מטעמו של שלום נמסר ל"הארץ" כי "מדובר במיחזור טענות שאין להן שחר. הנושא נבדק לעומק בעבר על-ידי רשויות האכיפה, ובהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, על דעת המשטרה והפרקליטות, העניין הסתיים בלא כלום".