אלקטרה משיקה אתר סחר מקוון לרשת מחסני חשמל

מדובר בצעד ראשון בתוכנית להשקת אתרים גם לרשתות אייס, שקם אלקטריק ואוטו דיפו ■ המנכ"ל זאב קלימי: "בעיית שכר הדירה משמידה רשתות בצורה מטורפת"

האתר החדש / צילוםאתר החברה
האתר החדש / צילוםאתר החברה

חברת אלקטרה מוצרי צריכה משיקה אתר סחר מקוון לרשת מחסני חשמל. באלקטרה צופים כי בשנה הראשונה יהוו המכירות המקוונות 3% ממכירות הרשת (מכירות של 30-40 מיליון שקל בשנה), כשהיעד הוא להגיע בשנת 2019 למכירות מקוונות של 15% ממחזור המכירות השנתי.

אלקטרה שכרה כפרזנטור את אלי פיניש ותשקיע בחודש וחצי הקרובים 3.5 מיליון שקל בקמפיין שילווה את המהלך.

האתר נועד להתמודד הן עם מגמת הגידול במכירות המקוונות באמצעות האינטרנט ובאמצעות המובייל, והן עם שחיקת הרווחים על מכירות מוצרי החשמל הנובעת גם מדמי השכירות הגבוהים בנדל"ן.

לדברי מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, זאב קלימי, "בעיית הנדל"ן מתחילה להשמיד רשתות בצורה מטורפת. רשתות אופנה, מזון וחשמל נאנקות תחת עול כבד ותחת עול שכר הדירה. קיים חוסר איזון בין השוכרים למשכירים. השוכרים מראים דוחות הפסד, כשבאותו רבעון המשכירים מראים עלייה ברווחים. אלוהים אדירים, מה קורה כאן?".

- האם האתר המקוון הוא הפתרון למצוקה מהנדל"ן?

"אין ספק שאם המהלך יצליח, זה יחזק את מעמדנו מול גורמי הנדל"ן ויאפשר לנו גמישות יתר בעלויות. שכר הדירה במרכזי המסחר בישראל הגיע לנקודה שבה עסקים קמעונאים מתקשים לשלם אותו. זה יוצר אנומליות וחוסר איזון מוחלט בתוצאות העסקיות בין השוכרים למשכירים".

אלקטרה מוצרי צריכה מחזיקה, להערכתה, בנתח שוק של 23% משוק מוצרי החשמל, המגלגל 6 מיליארד שקל בשנה. לצד היותה יבואנית, החברה היא גם בעלת הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק וכן רשת אייס אוטו דיפו. 

זאב קלימי / צלם: דפנה גזית
 זאב קלימי / צלם: דפנה גזית

השקת האתר המקוון היא חלק מהאסטרטגיה שמוביל קלימי לצמצום 25% מהחנויות הפיזיות של החברה. לשם השוואה, כשקלימי נכנס לתפקידו בספטמבר 2014, הפעילה החברה 121 חנויות, מתוכן 84 חנויות של מחסני חשמל ושקם אלקטריק ו-37 של אייס. מאז סגרה החברה כבר 26 חנויות, ובסוף התהליך היא תסגור 5 חנויות נוספות.

לדברי קלימי, הרווח הגולמי של חנויות החשמל נשחק בשנים האחרונות מ-26% לכ-20%.

- עד כמה הערוץ המקוון יהיה רווחי יותר?

"אחרי תקופת מעבר בייצוב, הוא יכול להגיע לרווח תפעולי כפול מחנות רגילה, וזאת בהנחה שהתמחור דומה".

- כיום יש פער בין מחיר המוצר באתר למחיר בפועל לחנויות. כיצד תתמודדו עם זה?

"תהיה התאמת מחירים בין האתר לחנות. המחיר יגיע למקום טוב באמצע".

- למה לא לאחד את המותגים מחסני חשמל ושקם אלקטריק? אתה בעצמך מודה שאין בידול ממשי.

"במחקרים שעשינו גילינו שקיים ערך מותג מובהק לשקם אלקטריק. אין ספק שלהחזיק שני מותגים ברווחיות הקמעונאית הנוכחית זה מאתגר ומחייב פתרונות מחוץ לקופסה".

השקת האתר המקוון למחסני חשמל היא צעד ראשון בתוכנית להשקת אתרים מקוונים גם לרשתות אייס, שקם אלקטריק ואוטו דיפו - השקות שיתבצעו במהלך 2016.