אורלי וגיא מאיימים בתביעת לשון הרע נגד רביב דרוקר

דורשים מדרוקר, עמיתם בערוץ 10, לפרסם התנצלות כלפיהם ולהסיר מהרשת מאמר שפרסם בעיתון "הארץ" ובבלוג שלו סביב פרשת סילבן שלום, בו התייחס אליהם

העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז מאיימים בתביעה משפטית נגד עמיתם בערוץ 10, רביב דרוקר, על לשון הרע. ל"גלובס" הגיע מכתב מטעם עו"ד רפאל יולזרי ממשרד גדעון פישר, ובו דורשים השניים מדרוקר לפרסם התנצלות כלפיהם ולהסיר מהרשת מאמר שפרסם בעיתון "הארץ" ובבלוג שלו סביב פרשת סילבן שלום, בו התייחס לשני העיתונאים.

ראשיתה של הפרשה בתאריך 20 בדצמבר 2015, אז אזכר דרוקר את שמותיהם של מרוז ווילנאי מספר פעמים בטור שכתב בעיתון "הארץ" תחת השם "לך הביתה סילבן".

באותו מאמר ציין דרוקר כי וילנאי תקפה את מ', המתלוננת הראשונה נגד סילבן שלום. בהמשך כתב: "העיתונאי גיא מרוז שאל לפתע מתלוננת מרכזית נגדך (לשון הטור הופנתה כלפי שלום עצמו - ל"א) שאלה תמימה על הקיר שלה בפייסבוק. אולי הוא לא ידע שאפשר לשאול בפייסבוק באופן פרטי? אולי. מהצד שלה, ביודעה את קשרי החברות בין הזוג וילנאי ומרוז לבינך, זה נראה כמסר מהכיוון שלך".

עורך דינם של השניים כתב לדרוקר כי "רוח הדברים העולה מהכתבה, והמעשים שיוחסו על-ידך למרשינו, מעלה אצל הקורא הסביר את התחושה, שאין בה כל ממש, לפיה מרשינו, -עיתונאים וותיקים, ניטרליים ובלתי תלויים - משמשים כשלוחיו של מושא הכתבה ומהווים כשופר למסר".

בתגובה לאותו מאמר פרסמה וילנאי למחרת מאמר תגובה בעיתון "הארץ", תחת הכותרת "עופות דורסים בתקשורת", בו כינתה את דבריו של דרוקר "שקריים" והוסיפה: "כמה קל לירות מילים, לדרוך על גופה ולוודא הריגה כשאתה עיתונאי".

באותו היום ענה דרוקר בפוסט בבלוג שלו שכוון ישירות כלפי וילנאי ומרוז, ובו הוצג תמלול של עדות שנתנה עו"ד רוני אלוני במשטרה, ובו התייחסות לשיחת טלפון שנהלה, לכאורה, עם וילנאי.

"שיחה כזו לא הייתה ולא נבראה", כתב עורך הדין, "הפרסומים השונים, ככל שהם נוגעים לוילנאי ולמרוז, נעשו מבלי שטרחת לבקש ממהם אישור לדברים שנכתבו, ולמצער - תגובה לדברים החמורים שייחסת להם במי מהפרסומים, וזאת בניגוד למתחייב ולמצופה מעיתונאי מנוסה וותיק כמוך".

דרוקר אמר כי "לאור בקשת מנכ"ל הערוץ, אמנע הפעם מלהגיב לדברים".