רשות השידור שכרה חברה חיצונית לעקוב אחר העובדים

החברה אמורה לוודא לכאורה כי עובדי הרשות אכן עובדים בשעות שהם מדווחים עליהן ■ במקביל, התאגיד החדש יצא לגיוס 100 עובדים, אף שטרם סוכם כמה מהעובדים בתאגיד החדש יהיו מקרב אנשי הרשות הנוכחית 

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

מפרק רשות השידור שכר בחשאי חברה חיצונית שתעקוב אחר עובדי הרשות, על-מנת לוודא שהם עובדים על-פי דרישות ההעסקה שלהם. ל"גלובס" נודע כי החברה נשכרה על-ידי משרדי הכנ"ר ולא באמצעות הרשות.

החברה אמורה לוודא, לכאורה, כי אנשי רשות השידור אכן עובדים בשעות שהם מדווחים עליהן. המהלך זוכה למחאות מצד עובדים, שטוענים כי מדובר בניסיונות להצר את צעדיהם.

מדובר בצעד נוסף של ההנהלה הנוכחית ברשות שנמצאת בהליך פירוק, אשר יוצר משבר אמון מול העובדים. זאת לאחר שבשבוע שעבר יצא מכתב רשמי מצד ההנהלה, במסגרתו נדרשו העובדים, גם העיתונאים, להחתים שעוני נוכחות. בהמשך חזרה בה ההנהלה מהחלטה זו ותיקנה את דרישותיה לכך שכל עובד נדרש לעשות את המוטל עליו חוזית.  

בתוך כך פירסם אתר חברת ההשמה "קינן שפי" בימים האחרונים 100 משרות בתאגיד השידור הישראלי החדש. מרבית המשרות הן משרות טכניות, כמו נתבים, צלמים ומנהלים במה, ובהן גם משרות הגשת רדיו בשפות שונות ואף משרות עיתונאיות זוטרות.

פרסום המשרות בשלב זה מסמן כי ככל הנראה הושלם הליך מכרז מינוי הסמנכ"לים, שהם השדרה הבכירה של התאגיד החדש. עם זאת, לא מתקיימים בימים אלה כל דיונים מול עובדי רשות השידור הנוכחיים, שעל-פי חוק עשרות מהם אמורים להיקלט בתאגיד החדש.

על-פי ההסכמים בוועדה מיוחדת שהוקמה לדון ברשות השידור אמורים ההסתדרות, משרד התקשורת והאוצר להיוועד בכדי לדון כמה עובדים מתוך רשות השידור ייקלטו בגוף החדש.

בעוד שברשות מבקשים קליטה מירבית של עובדים, במשרדי הממשלה מבקשים להיצמד לחוק - לפיו רבע מעובדי התאגיד החדש יהיו עובדי רשות השידור לשעבר. על-פי ההערכות, מדובר בכ-200 עובדים בלבד, מתוך כ-1,300 עובדים כיום.

מרשות השידור שבפירוק נמסר כי "רשות השידור פועלת ותמשיך לפעול למען שמירה על נהלי העבודה. יצוין כי במסגרת תיקון ליקויים שהתגלו בדוחות ביקורת הוחלט בין היתר על פיקוח הדוק יותר של דיווחי הנוכחות של עובדי רשות השידור. האמור אינו בא לשנות מסדרי העבודה הקיימים, אלא לאכוף אותם בהתאם לכללי מינהל תקין".