צפו: הרכבים שהתגלו כחסכוניים ביותר על הכביש היום

בדיקה השוואתית של צריכת הדלק והמנועים של דגמי הרכב הפופולריים ביותר על הכביש חושפת אילו רכבים ויצרנים התגלו כחסכוניים ביותר בדלק

רכב, תחנת דלק / צילום: איל יצהר
רכב, תחנת דלק / צילום: איל יצהר

למרות שמחירי הנפט נמצאים בשפל, ממשיכות יצרניות הרכב בעולם לפתח טכנולוגיות המשפרות את צריכת הדלק ומצמצמות את פליטת המזהמים. הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה מפרסמת זו השנה השמינית רשימה של יצרני הרכב המייצרות את המנועים החסכוניים והנקיים ביותר.

רגע לפני הרשימה נספר כי באופן כללי בעשור האחרון חלה ירידה של 21% בזיהום האוויר במקביל לשיפור של 26% בצריכת הדלק. חלק מהסיבות למגמת השיפור נובעות משימוש במנועים עם הזרקת דלק ומנועי טורבו, שימוש בחומרים קלים יותר, צמיגים בטכנולוגיה מתקדמת ותיבות הילוכים בנות 6 מהירויות ומעלה. הדוח שפורסם נשען על מגמה ארוכת טווח עם נתונים שהחלו להיאסף משנת 1975.

יצרנית המכוניות היפנית מאזדה מובילה את הצמרת החסכונית זו שנה שנייה ברציפות וזאת בזכות טכנולוגיית הסקיי-אקטיב של מנועיה. המקום השני והמכובד שמור להונדה המיישמת במנועיה את פרויקט ארת' דרימס. יצרן יפני נוסף נמצא בשלישיה הפותחת והפעם מדובר בסובארו, כשהיפנים משלימים את ארבעת המקומות הראשונים עם ניסאן.

במקום החמישי נמצאת יונדאי אשר דורגה במקום השני בשנה שעברה ואין ספק כי במדינות גדולות באירופה וגם בארה"ב, יש לירידה הזו משמעות צרכנית ותדמיתית גדולה. יצרנית המכוניות הגרמנית ב.מ.וו נמצאת במקום השישי וזהו המקום הגבוה ביותר ליצרן אירופי.

קיה מדורגת במקום השביעי ובמקום השמיני נמצאת טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם. בתחתית העשירייה מדורגות מרצדס ופורד ומפתיע מאוד לגלות כי פולקסוואגן איננה מככבת בתחום הזה כמו גם פיאט קרייזלר.

רמת המודעות בציבור לזיהום האוויר הולכת ומתחזקת ויצרניות הרכב שמבינות את זה צפויות להציג בשנת 2016 שלל דגמים היברידיים ודגמי פלאג אין שיכולים להשפיע מאוד קודם כל על הדרוג בשנה הבאה, אך חשוב מכך להשפיע על האוויר שכולנו נושמים.