ינון מגל נחקר באזהרה במשטרה בחשד להטרדה מינית

(עדכון) - חבר הכנסת לשעבר, שפרש לאחרונה מתפקידו לאחר שכמה נשים טענו כי הטריד אותן מינית, נחקר באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה

ינון מגל / צילום: יונתן בלום
ינון מגל / צילום: יונתן בלום

חבר הכנסת לשעבר במפלגת הבית היהודי, ינון מגל, נחקר היום (ה') באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בחשד לביצוע הטרדות מיניות ומעשים מגונים.

מגל, ראש סיעת הבית היהודי לשעבר, פרש מהכנסת בתחילת החודש ביוזמתו, לאחר שכמה נשים טענו כי הוא הטריד אותן מינית, עוד לפני שנפתחה נגדו חקירה משטרתית.

נגד מגל טענו 4 נשים בסך-הכול כי הוא הטריד אותן מינית. שלוש מהן עבדו עמו באתר וואלה! NEWS, ואחת עבדה עמו במקום אחר.

המתלוננת הראשונה שטענה כי הוטרדה בידי מגל הייתה העיתונאית רחלי רוטנר, שפרסמה את טענתה בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה. אחריה הגיבה א', עובדת נוספת, שטענה כי מגל חפן את ישבנה. מתלוננת שלישית אמרה כי מגל כינה אותה "כוסית". כל 4 העובדות טרם הגישה תלונה רשמית נגד מגל. 

 

לפני שבוע התייחס מגל לפרשה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "טעיתי, חטאתי", אך הוסיף: "גם כעת השם אוהב אותי, ועל אף שאני חושב שעשו לי עוול גדול, אני בטוח שהכול לטובה".

מגל כתב כי את הדברים שמובאים בפוסט הוא אמר בבית-הכנסת מיד לאחר שפרש מהכנסת, כשפרשת השבוע הייתה "וישב". לכן, המשיל את המאורעות שהובילו לפרישתו לסיפור מהפרשה. "בפרשה שני סיפורים: אחד של יוסף ואשת פוטיפר, והשני של יהודה ותמר", כתב. "יוסף עמד למבחן. יוסף הוא צדיק יסוד עולם, כך הוא נולד. הוא עבר את המבחן, ואני לא יודע כמה אנשים היו עוברים אותו". הוא המשיך וסיפר כי "יהודה הוא יותר בשר ודם והוא לא עמד במבחן, אבל מה שיפה אצל יהודה זה שהוא אמר מיד: טעיתי, 'צדקה ממני'. אז גם אני אומר: טעיתי. חטאתי".

לאחר התפטרות מגל אמר יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כי "זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך שבו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר, והוא יוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו".