כ-5 מיליון שקל יוענקו לספורטאים המצטיינים של שנת 2015 ומאמניהם

האתלטית חנה קנייזבה מיננקו תקבל את המענק הגבוה ביותר ממשרד הספורט והטוטו- 136 אלף שקל; הג'ודוקא שגיא מוקי יהנה מ-84 אלף שקל

חנה קנייזבה-מיננקו / צילום: רויטרס
חנה קנייזבה-מיננקו / צילום: רויטרס

הספורטאים והמאמנים המצטיינים לשנת 2015 ייהנו ממענקים בסך של 5 מיליון שקל, שיחולקו השבוע במסגרת "טקס פרס הספורט הישראלי". הכספים יגיעו ממימון של משרד התרבות והספורט (כמיליון שקל) ומכספי הטוטו (כ-4 מיליון שקל).

משרד הספורט יעניק השנה את הפרסים לספורטאים ולמאמנים על הישגיהם באליפויות עולם ואירופה בשנת 2015 על-פי הפירוט הבא: 721 אלף שקל יוענקו ל-105 ספורטאים (30 ספורטאים אולימפיים, 68 ספורטאים לא אולימפיים ושבעה ספורטאים פראלימפיים), ו-360 אלף שקל יוענקו ל-45 מאמנים.

הטוטו יחלק עוד כ-4 מיליון שקל, שיועברו כמלגות ומענקים לספורטאים והמאמנים המצטיינים של הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי בישראל והתאחדות "אילת" (ארגוני הספורט הלא אולימפיים). מתוך הסכום הזה - ספורטאי ומאמני הוועד האולימפי יקבלו 2.4 מיליון שקל, התאחדות "אילת" מיליון שקל, והוועד הפראלימפי כחצי מיליון שקל.

בטקס "פרס הספורט הישראלי" יחלקו ארגוני הספורט השותפים באירוע מענקים לזוכים בקטגוריות השונות. ספורטאי השנה וספורטאית השנה של הוועד האולימפי בישראל יקבלו מענק של 40 אלף שקל כל אחד; מאמן השנה יקבל 20 אלף שקל; והספורטאים הצעירים של השנה יקבלו 5,000 שקל כל אחד. בנוסף, הוועד האולימפי בישראל יחלק בערב פרס הספורט הישראלי לשנת 2015, מענקים ותמריצים על הישגים באליפויות עולם ואליפויות אירופה לספורטאים ומאמנים בסכום כולל של 847,802 שקל.

בין שמות הספורטאים שיקבלו השנה מענקים גבוהים במיוחד מהוועד האולימפי בישראל וממנהל הספורט, ניתן למצוא את האתלטית חנה קנייזבה מיננקו, שתקבל השנה את הסכום הגבוה ביותר - 136 אלף שקל, מתוך זה סכום של 104 אלף שקל בזכות זכייתה במדליית הכסף באליפות העולם.

הג'ודוקא שגיא מוקי יקבל בסך הכל 84 אלף שקל, עיקר המענק בזכות זכייתו במדליית הכסף באליפות אירופה והמקום השביעי באליפות העולם.

הג'ודוקא גולן פולק יקבל על זכייתו במדליית הארד באליפות העולם בקזחסטן סכום כולל של 79 אלף שקל. הג'ודאית ירדן ג'רבי, שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה וסיימה במקום החמישי באליפות העולם, תקבל סכום כולל של 57 אלף שקל.