"ההתעסקות במתווה הגז כדבר הכי משמעותי מנותקת מהמציאות"

דנה ויס הפכה את התוכנית שלה למגזין החדשות הנצפה בטלוויזיה ■ בראיון ל"ליידי גלובס" היא אומרת: "ירושלים היא הקדימון למה שיקרה לנו במדינה דו-לאומית"

דנה וייס / צילום: רון קדמי
דנה וייס / צילום: רון קדמי

בגיל 24, כשהגיעה לראיון עבודה אצל שלום קיטל, אז מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, הוא שאל אותה: 'אז מה את רוצה לעשות?'

"יום אחד להחליף אותך", ענתה בלי למצמץ.

- התכוונת לזה?

"בכל נימי נפשי. ידעתי שאני רוצה להגיע רחוק, כיוונתי גבוה. היום לא הייתי אומרת את זה. אני חושבת על הבחורה הזו, על הביטחון הזה, מה היא חשבה לעצמה אז".

- מה קרה לביטחון הזה?

"הילדה גדלה להיות אישה שמבינה שהעולם הוא לא סולם שרק עולים בו, הוא יותר מורכב. הקריירה והזמן שלנו פה על הכדור לא קשורים לכמה גבוה טיפסת, אלא לכמה רחב הבניין שבנית, כמה הוא מוצק, כמה הוא מעניין.

"בדור שלי לא היו נשים בעמדות מפתח על המסך. היו גברים, ובלונדיניות לידם. היום השדרה המרכזית בעמדות המפתח היא נשית. כל אחת מהנשים האלה יכלה להיות מנהלת מצוינת. אבל קודם כל פרצנו את המסך. תראי איזה שינוי התחולל ב-20 השנה האחרונות. את רוח הדברים שהביאה הילדה שהייתי - הגשמתי. חצבתי דרך".

דנה ויס, 47, שסיימה תואר שני במשפטים, החלה את דרכה בתקשורת בעיתון
"חדשות". לאחר סגירתו המשיכה לחברת החדשות של ערוץ 2 והחליפה את גדעון סער, ששימש ככתב לענייני משפט. בשנת 2009 החלה להגיש את התוכנית "פגוש את העיתונות" וב-2013 קיבלה לידיה את מהדורת חדשות סוף השבוע. בינתיים, הפכה התוכנית שלה למגזין החדשות הנצפה ביותר, אף יותר מ"אולפן שישי", והגיעה לרייטינג של 27% בדצמבר האחרון.