אחרי 13 שנה: תקציב טמפו עוזב את מקאן

החלק הארי של תקציב טמפו טופל מזה שנים ארוכות במקאן, והוא עומד על כ-10 מיליון שקל בשנה ■ שאר התקציב מטופל במשרד "אלנבי"

לאחר 13 שנים של פעילות משותפת, משרד הפרסום מקאן תל-אביב וחברת טמפו נפרדים. ל"גלובס" נודע כי שתי תקריות שאירעו בין הנהלת טמפו להנהלת מקאן הובילו לפרידה.

התקרית הראשונה התרחשה סביב ניסיון של טמפו לנהל מכרז על מהלך פרסומי למותג הבירות גולדסטאר. המותג, כמו החלק הארי של תקציב טמפו, מטופל מזה שנים ארוכות במקאן. אבל למקאן נולדה בשנים האחרונות תחרות בלתי צפויה: סוכנות הפרסום אלנבי המגדירה עצמה כ"בית קונספטים" הלכה ותפסה יותר ויותר מקום בניהול מותגים של החברה. אנשי טמפו, ביקשו ממקאן להתמודד מול אלנבי על המהלך הפרסומי העתידי של טמפו, מה שהביא את משיח להיעמד על הרגליים האחוריות ולסרב. משיח הבהיר שלטעמו יחסים של משרד פרסום-מפרסם הם שותפות אסטרטגית ולא חיבור נקודתי שסביבו אפשר לנהל מכרז מעת לעת.

טיעון זה אולי היה עומד למשיח, אלמלא תקרית קודמת עם המשרד דווקא בגזרת היינות. מקאן מטפל עבור טמפו במותג היין ברקן. לפני כשנה הצטרף לקבוצת מקאן מאור חן, שקיבל על עצמו את תפקיד מנכ"ל חברת הדיגיטל של החברה. חן שימש בתפקידו הקודם מנכ"ל סוכנות הדיגיטל אקליפטוס שטיפלה בתקציב הדיגיטל של מותג היין טפרברג. זמן לא רב לאחר מכן עבר תקציב הדגיטל של טפרברג לקבוצת מקאן. כדי להימנע מניגוד אינטרסים גלוי הועבר התקציב למקאן ואלי, חברה-בת של מקאן, אבל לטמפו לא דווח על כך.

ניגוד עניינים עם לקוח מתחרה

הפרסום של מותגי אלכוהול סובל ממגבלות רגולטוריות קשות שלא מאפשרות כמעט מהלכים תקשורתיים-פרסומיים. במקאן הצליחו לייצר עבור טפרברג קמפיין דיגיטל שעקף את המגבלות על-ידי צילום הקמפיין בתוך המפעל וסיפור היקב והיין הועבר על גבי התוויות שעל גבי הבקבוקים. הקמפיין אמנם זכה להצלחה, אבל הצלחתו שימשה כחרב פיפיות עבור מקאן, שכן ההתקשרות עם לקוח מנוגד אינטרסים צפה ובלטה ובטמפו לא אהבו את הרעיון שקבוצת הפרסום שלהם מקדמת יקב מתחרה. בטמפו הבהירו למקאן שהם לא יקבלו את הטיפול בשני מותגים מתחרים, ועתה מחפש יקב טפרברג משרד דיגיטל חדש.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום הריאלי של טמפו עמד ב-2015 על כ-15 מיליון שקל במחירים ריאליים. מתוכם עמד היקף הפרסום באמצעות מקאן על כ- 10 מיליון שקל והיתרה באמצעות אלנבי. יש להניח שבמקרה של אלנבי היקף הפרסום הריאלי באמצעותם גבוה משמעותית, שכן חלק ניכר מהפעילויות שלהם אינם נמדדים באמצעות יפעת בקרת פרסום.

ז'קי בר, מנכ"ל ובעלים של טמפו מסר בתגובה: "מקאן היה שותף חשוב ומרכזי להצלחה השיווקית של מגוון מוצרי החברה ואני בטוח שתרומתו תישא פרי גם בעתיד".

עמית משיח, מנכ"ל מקאן: "אנחנו מברכים את טמפו ומאחלים בהצלחה. יודגש כי תקציב המדיה נשאר ביוניברסל".