הח"כים ידווחו על רכישה ומכירת ני"ע? אולי בגלגול הבא

בארה"ב אושרה הצעת חוק הקובעת חובת דיווח ופרסום על חברי הקונגרס והסנאט בדבר מכירה וקנייה של ניירות ערך ביותר מ-1,000 דולר ■ בישראל, הממשלה מתנגדת

ביטול “חזקת הגיל הרך” / צילום: מתוך ערוץ הכנסת
ביטול “חזקת הגיל הרך” / צילום: מתוך ערוץ הכנסת

ועדת שרים לחקיקה הודיעה הערב (א') על התנגדות הממשלה להצעת החוק של חבר הכנסת אילן גילאון, המבקשת להחיל על חברי ועדות הכספים והכללה חובת דיווח על סחר בניירות ערך ופרסומו בפומבי.

לפי הצעתו ח"כ גלאון, ח"כים המכהנים באחת מוועדות הליבה של העיסוק הכלכלי בכנסת (ועדות הכספים והכלכלה) "חשופים למידע כלכלי רב ערך שמשקלו הכספי עצום". נוכח כך, מבקשת הצעת החוק "להגביר את הפיקוח ואת השקיפות על חברי הכנסת שנמצאים בצמתים הכלכליים הרגישים ביותר כדי לוודא שלא מתקיים ניגוד עניינים ושלא מתקיים שימוש במידע פנימי לצורך רווח כספי אישי".

הוצע כי חבר הכנסת המכהן כחבר בוועדת הכספים או הכלכלה של הכנסת, יחויב במסירת דיווח על כל פעולה של רכישה או מכירה של ניירות ערך, וכן שדיווחים אלה יפורסמו בפומבי. ההצעה דומה במהותה ובתוכנה להצעת חוק שאושרה לאחרונה בארצות הברית, שקבעה חובת דיווח ופרסום על חברי הקונגרס, הסנאט ואף על הפקידות הכלכלית הבכירה בבית הלבן, בדבר מכירה וקנייה של ניירות ערך בסכומים העולים על 1,000 דולר.