סיטי: קנו מניות לאומי, 22% אפסייד במניית הפועלים

בסיטי מעלים גם את ההמלצה לבנק דיסקונט וממשיכים להיות שוריים מאוד על מניית בנק הפועלים ■ "האפסייד במניית לאומי - 10%"

בנק ההשקעות סיטי מעלה היום (ב') את ההמלצה למניית לאומי  ל"קנייה" מ"נייטרלי" אחרי נפילה של כ-10% במניה מאז אפריל האחרון. בסיטי מעודדים מתהליך ההתייעלות בבנק לאומי ומעריכים שחיזוק ההון העצמי של הבנק ייעשה "במוקדם". האנליסטים ממליצים לקנות את המניה ומצמידים לה מחיר יעד של 16 שקל - גבוה ב-16.7% על מחיר הבסיס של המניה היום בבורסה.

"חטיבות תפעוליות מוזגו והופחתו, סניפים נסגרים ומספר העובדים יורד", נכתב בסקירה בהקשר של תהליך ההתייעלות בבנק. "הבנק האינטרנטי החדש של לאומי יושק בהמשך השנה ויסייע בתהליך ההתייעלות. הסכם השכר מ-2015 הקטין את 'הטייס האוטומטי' של העלאת השכר מ-5% ל-3.5%. גם ההוראות האחרונות של בנק ישראל יסייעו בהפחתת ההוצאות".

סיטי מתכוון לטיוטה הטרייה שפרסם בנק ישראל בשבוע שעבר, אשר קוראת לבנקים לבצע התייעלות מהותית בתמורה להורדה זמנית בדרישות הלימות ההון.

אך ההתייעלות אינה הכל. מניית לאומי עמדה תחת לחץ בחודשים האחרונים מחשש שהבנק יתקשה לעמוד בדרישות הלימות ההון של בנק ישראל. לאומי צריך להגיע ליחס הלימות הון של 10.25% עד סוף השנה, בעוד שנכון לספטמבר עמד יחס זה על 9.31%. הבנק יצא במסע של מכירת נכסים כמו מניות החברה לישראל או יתרת ההחזקה בכביש 6 על מנת לטפל בסוגיה זו, ובסיטי מציינים כי התחזית שלהם שמרנית ומחיר היעד למניה כולל התייחסו לתרחיש פסימי יותר.

"מחיר היעד שלנו למניה - 16 שקל - טומן בחובו דיסקאונט של 10% בשל חוסר הוודאות סביב סוגיית ההון", נכתב בסקירה. "הבנק מנהל כעת מגעים עם בנק ישראל כדי להוריד את מפלס התנודתיות. איננו מתנגדים לגיוס הון (באמצעות הנפקת מניות - ע.ב.י) כדי להפחית את התנודתיות. גיוס של 500 מיליון שקל עד מיליארד שקל יביא לדילול של פחות מ-4% ויעלה את יחס הלימות ההון ליבה ל-9.55% מ-9.31% (בבנק הפועלים עומדת הלימות ההון ליבה על 9.5%)".

במקביל, סיטי מעלה גם את ההמלצה למניית דיסקונט  ל"קנייה" ולמעשה מחזיק כעת בהמלצה לקנות את כל מניות 3 הבנקים הגדולים - הפועלים, לאומי ודיסקונט. הפוטנציאל הגדול ביותר טמון להערכת סיטי במניית הפועלים , עם אפסייד של 22%.