הדיונים על עתיד עובדי רשות השידור נערכו ללא ועד העיתונאים

ו"ר ה הסתדרות, אבי ניסנקורן, נועד עם מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ, על-מנת לקבוע כמה עובדים מתוך רשות השידור שבפירוק ייקלטו בגוף החדש

אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים
אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, נועד אתמול (א') עם מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ, על-מנת לקבוע כמה עובדים מתוך רשות השידור שבפירוק ייקלטו בגוף החדש שצפוי לקום במארס 2016.

הפגישה הסתיימה בהחלטה לפיה כל אחד מהצדדים יבצע עבודת מטה משלו, בכדי להבין כמה מתוך 1,150 עובדי רשות השידור אכן יעברו לתאגיד החדש. על-פי החוק, רק רבע מעובדי הגוף החדש אמורים להיות עובדי הרשות הנוכחית והטלוויזיה החינוכית.

ל"גלובס" נודע כי בפגישה השתתפו נציגי כל הוועדים ברשות השידור המאוגדים תחת ההסתדרות, אולם אגודות העיתונאים - המאגדות את כל עובדי המקצועות העיתונאיים - לא הוזמנו לפגישה. במהלך הדיון אמרו אנשי ההסתדרות כי "שכחו לזמן אותם".

הפגישה מול קובלנץ הייתה פגישתו השלישית של ניסנקורן בנושא עובדי רשות השידור, לאחר שנפגש בנושא עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.

ניסנקורן דורש כי הרוב המכריע, אם לא כל עובדי התאגיד החדש, יהיה מקרב רשות השידור הנוכחית. לעומתם, התעקש קובלנץ בפגישה כי ייקלטו רק "העובדים הטובים", וגם הם לא יוכלו להיקלט בתנאי ההעסקה שהם זוכים להם היום ברשות השידור.

נציגי האוצר, בעלי המאה בהתדיינות זו, לא נכחו בפגישה. ההערכה היא כי הם מעוניינים להיצמד לדרישות החוק ולהקפיד שבתאגיד השידור לא ייקלטו יותר מכ-200 עובדים שעבדו בעבר ברשות השידור.

במארס הקרוב צפויים להיות כל עובדי רשות השידור שבפירוק להיות מפוטרים. מקצתם, שעבודתם מעוגנת בחוזה, כבר קיבלו מהנהלת הרשות הנוכחית מכתבים המבהירים כי החוזה שלהם יוארך רק עד 1 באפריל 2016.

מההסתדרות נמסר כי "יו"ר ההסתדרות עומד על קליטה של רוב העובדים בתאגיד החדש. גם כשעושים רפורמה, אין לזרוק את העובדים הביתה".

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר: "אנחנו מבינים שהאירוע התרחש כתוצאה מתקלה טכנית. יחד עם זאת, האגודה נערכת לפניה לערכאות משפטיות כנגד המעבר למודיעין ותהליך קליטת העובדים בתאגיד החדש".