מה אתה רוצה, דני דיין?

לא לבני אשמה, אלא סגנית השר, שחולמת בלילות על דגל ישראל מונף על הר הבית

ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה
ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה

כשאתה, דני דיין, אומר שלא תמשוך את מועמדותך לשגריר בברזיל - למה אתה מתכוון? או במלים אחרות - מה אתה רוצה? שישראל תוותר על שגרירות בברזיל בגללך? שנצא למלחמה נגד המעצמה הדרום אמריקאית? שנהרוס את יחסינו אתם על העניין הזה? למה בכלל חשוב שאתה תהיה השגריר שם? למה בכלל חשוב שאתה תהיה שגריר במקום כלשהו? אתה הרי פטריוט גדול, אתה רואה מה עושה המינוי שלך ליחסי החוץ שלנו, אתה לא יכול לעשות את הדבר המתבקש ולהישאר בביתך בשטחים שאתה, כך אני מניח, כל כך אוהב?

לא אישי? חחח

אה, אני מבין. אתה תאמר שזה לא אישי, שאתה שומר על כבודה של המדינה, המחייב לא להסכים שמדינה אחרת תכתיב מי ייצג אותנו. כן, זו בהחלט עמדה גאה, מלאת הוד והדר. השאלה היא האם העמדה הפטריוטית הזאת שווה את המחיר שניאלץ לשלם עבורה. ברזיל, אני מקווה שאתה יודע, דני דיין, זו מדינה מאוד חשובה לנו. לשבש את היחסים אתה זה הדבר הכי קל עלי אדמות. לשמר אותם הרבה יותר קשה. אבל גם הרבה יותר משתלם.

מי אשם? ציפי, כמובן

היו לך, דני דיין, כמה חודשים של בטלה כפויה, שבהם הקדשת מחשבה לכל העניין. ומה המסקנה אליה הגעת? שציפי לבני אשמה. אני לא יודע איך היא אשמה ולמה. כי אתה לא סיפקת ולו בדל של הוכחה לטענה זו. אני מניח שאתה מניח שציפי דיברה נגד המינוי שלך אצל הברזילאים. אז מה בעצם אתה אומר, שבגלל זה הם מתנגדים למינוי? עד כדי כך גדולה השפעתה של לבני על הברזילאים? לא משנה, היא אשמה וזהו.

אבל האמת, דני דיין, היא שהאשמים נמצאים הרבה יותר קרוב אליך. יש דרכים שניתן היה לעקוף את ההתנגדות הברזילאית בטרם החלטה. אבל בשביל זה היה צורך בהכרת תחום הדיפלומטיה ורזיו. אבל נתניהו חשב שבתקופה זו, כאשר מצבנו הבינלאומי כל כך בעייתי, שזה הזמן להעמיד בראש משרד החוץ ציפי אחרת, חוטובלי. היא ולא אחרת.

ועכשיו - הפיצוי

זה הסיפור, דני דיין. לא ציפי לבני, לא אף אחד, אלא העובדה שבראש משרד החוץ העמידו רק סגנית שר, שחולמת בלילות על דגל ישראל מונף על הר הבית. אז מה לה ולברזיל בפרט, ואולי לדיפלומטיה בכלל? ומה לברזיל ולה? בקיצור, דיין, אל תדאג, אתה לא תפסיד מהעניין. במקום ברזיל תקבל משהו אחר כדי "לפצות" אותך. אם כי תהרוג אותי אם אני מבין על מה צריך לפצות אותך. אבל מה לעשות, ככה זה הולך.