נווה מדבר סודי: מקום מקסים בארץ שרק מעטים מכירים

מעט מאוד ישראלים מכירים את שכיית החמדה המרהיבה הזו שנמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה דרומה ממרכז הארץ ומציעה מראות שלא רואים כל יום

תיירות, חווה במדבר מעיין הנעורים / צילום: מתוך הוידאו
תיירות, חווה במדבר מעיין הנעורים / צילום: מתוך הוידאו

לפני עשר שנים דוד ותחיה קלינגר, בעל עסק משפחתי ועורכת דין, החליטו לארוז את הבית ברמת השרון ולעבור עם בנם (שהיה אז בן שבע בלבד) לחווה מבודדת בסמוך לקיבוץ משאבי שדה שבדרום הארץ. וכך למעשה נוסדה חוות הנעורים. לאחר שלושה חודשים במקום הם חפרו אגם זאת לפני שהיו חשמל או מים זורמים בבקתה. דוד ותחיה הביאו טרקטורים שחפרו בשממה, פיזרו יריעות פלסטיק ומילאו במשך שבועיים את הבור הענקי במי תהום.

האגם הפך למקור חיים לחיות ולצמחייה, וכשהמים שוקעים הם משקים את 3,000 עצי הזית, שמהם מפיקים השניים שמן. הם נטעו עצי פרי, הקימו לול תרנגולות, אימצו עשרות כלבים וחתולים ובנו גם חוות סוסים לארבעה סוסים וחמור אחד. לפני חמש שנים, כשבנם הצעיר חגג בר מצווה, הם החליטו לחגוג אותה בחווה וחצבו בהר בית כנסת.

כל מה שאתם רואים בסרטון הוא תוצאה של עבודה קשה של משפחה אחת. דוד האב הוא מהנדס בהכשרתו שתכנן ובנה את הבקתות מסקיצה שצייר על הדף. בן, בנו של דוד הוא מעצב תעשייתי במקצועו שהצטרף לפני כמה חודשים לאביו כדי להשלים משימה נוספת: בניית בקתת אירוח במתחם הענק, כ-600 דונם בסך הכל. 

 את הכסף להמשך פיתוח החווה מקווה המשפחה לגייס כפי שנהוג כיום דרך אתר מימון המונים שנקרא headstart. כיום, כשנותרו עוד עשרים ושבעה ימים לגיוס כבר יש בקופה 72,000 שקל מתוך היעד של 99,000 שקל ששמה לה המשפחה כיעד. כל תורם לפרויקט משריין לעצמו מקום באחת הבקתות שתבנה בעתיד, במחיר מופחת. לדוגמא לילה במוצ"ש בבקתת האגם ב- 900 שקל במקום 1,200 שקל ועד 3,600 שקל למתחם האירוח כולו לשני לילות בסוף שבוע במקום 5,400 שקל.