מחיר למשתכן בראשל"צ מדשדש: רק מכרז אחד נסגר

עפ"י תוצאות המכרז, דירה בשטח 100 מ"ר תוכל להימכר לזכאי מחיר למשתכן החל מ-1.11 מיליון שקל והחל מ-1.33 מיליון שקל לדירת 120 מ"ר

אתר בניה / צילום: שאטרסטוק
אתר בניה / צילום: שאטרסטוק

תוצאות השיווק השני של מכרזי מחיר למשתכן בראשון לציון פורסמו היום (ד') באתר רשות מקרקעי ישראל. מכרז זה כלל שלושה מגרשים שונים, כל אחד מהם מאפשר בניית 90 יחידות דיור. למרות שמדובר באחד המכרזים הבודדים שפורסם באזור המרכז, גם הפעם לא הוגשו הצעות על כל המגרשים ורק במגרש אחד נקבע זוכה. מדובר בחברת מ.י. דביר בע"מ שהצעתה עמדה על 9,494 שקל למ"ר. נציין כי מחיר המקסימום במכרז עמד על 9,788 שקל למ"ר, כך שההצעה הזוכה הייתה קרובה מאוד למחיר המקסימלי, בהפרש של כ-3% בלבד.

על פי תוצאות המכרז, דירה בשטח 100 מ"ר תוכל להימכר לזכאי מחיר למשתכן החל מ-1.11 מיליון שקל והחל מ-1.33 מיליון שקל לדירת 120 מ"ר. נזכיר כי במכרז זה, בשונה ממכרזי מחיר למשתכן האחרים, יוכלו הזוכים למכור את הדירות שיתקבלו במסגרת הקלת שבס, בנוסף למספר הדירות המקורי במגרש, לציבור הרחב.

כאמור, שני המגרשים הנוספים, כל אחד מהם לבניית 90 יחידות דיור, נותרו על המדף כאשר אף הצעה לא הוגשה לגביהם בעוד למגרש היחידי שכן משך את הקבלנים והיזמים הוגשו ארבע הצעות שונות. העובדה שבמסגרת המכרז יכולים הקבלנים למכור את הדירות שיקבלו במסגרת הקלת שבס בשוק החופשי מעצימה את השאלה מדוע נותרו המגרשים האחרים מיותמים.

גורם הבקיא בפרטי המכרז הופתע גם הוא מהעובדה ששני המגרשים נותרו מיותמים ולדבריו ההבדל בין שלושת המגרשים טמון בגודל המגרש ובעלות הבנייה של החניונים התת קרקעיים הנדרשים בתב"ע. כך, המגרש ה"מבוקש" אליו הוגשו ארבע הצעות משתרע על פני 3,262 מ"ר בעוד שטח שני המגרשים האחרים קטן יותר ועומד על 2,022 מ"ר ו-2,305 מ"ר. בעוד המגרש הגדול מאפשר, כך על פי קבלנים, גמישות גדולה יותר בבניית החניון התת קרקעי, ככל שהמגרש קטן יותר כך העלות של בניית החניון גבוהה יותר. עם זאת, מבט ברשימת המגרשים המלאה, כולל המגרשים ששווקו בפעם שעברה, מעיד כי גם מגרשים עם שטח דומה זכו להצעות בשיווק הקודם.

בשורה התחתונה, המכרז שנחשב לאחד הבולטים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, ממאן להיסגר סופית וייתכן שבמשרד האוצר יצטרכו לעבור שוב על החישובים ועל מחיר המקסימום לפני שיווקם בפעם הבאה. במקביל, ממשרד האוצר נמסר הערב כי כמו בכל מכרז של מחיר למשתכן שאינו נרכש על ידי קבלנים או יזמים, גם שני המגרשים בראשון לציון יצאו לשיווק חוזר בהקדם האפשרי.

במקביל, בשני מכרזים נוספים שנסגרו להגשת הצעות ביום ב' האחרון, באופקים ובקרית שמונה, טרם פורסמו הודעות לזוכים וטרם פורסמו תוצאות.