מנכ"ל נטפליקס: לא מתכננים לספק תרגום לעברית

שירות הסטרימינג הורחב ל-130 מדינות נוספות, בהן ישראל ■ ריד הייסטינגס ל"גלובס": "לא נפתח מיד משרדים בישראל וגם לא נספק ממשק מקומי. נראה כמה נצליח בישראל ואז נחליט אם לעשות לוקליזציה"

ריד הסטינגס - מנכ"ל נטפליקס / צילום: רויטרס
ריד הסטינגס - מנכ"ל נטפליקס / צילום: רויטרס

חברת שירותי הצפייה לפי דרישה באינטרנט, נטפליקס, הודיעה אמש (ד') כי היא מרחיבה את השירות שלה ל-130 מדינות, ביניהן ישראל. נטפליקס הכריזה על כך בתערוכת האלקטרוניקה CES אשר נפתחה בלאס וגאס.

בראיון בלעדי עם המנכ"ל העולמי ריד הייסטניגס, הוא מספר ל"גלובס" כי אין לחברה תוכניות לפתוח משרדים בישראל, וכי השמועות שהיו על כך בארץ אינן נכונות. "שיטת העבודה שלנו היא לא לפתוח נציגויות במקומות נוספים, ואנחנו גם לא מתכננים כאלה בישראל", אמר.

הייסטניגס מספר כי הוא "שמח מאוד על השקת השירות בישראל. אני יודע שיש הרבה משתמשים אצלכם אשר מפעילים אותו באמצעות שירותי VPN (תוכנה המשנה את כתובת המיקום הגיאוגרפי של המשתמש). עכשיו הם יוכלו להתחבר אלינו בצורה קלה".

השירות שהושק היום מתומחר מ-8 דולר לחודש, אבל הוא לא כולל ממשק בעברית וגם לא כתוביות בעברית, אולם כן בערבית. הייסטניגס מספר כי המצב לא הולך להשתנות בקרוב: "אנחנו נראה את ההצלחה של השירות בישראל ואז נחליט אם לעשות לו לוקליזציה".

בין הסדרות שנטפליקס הפיקה ומשדרת בשירות שלה אפשר לציין את "בית הקלפים", "נרקוס", "ג'סיקה ג'ונס" ו"דרדוויל". 

השירות הבסיסי עולה 8 דולר, כאמור, והיקר - 12 דולר. הגרסה היקרה כוללת גישה לנטפליקס מ-4 מכשירים. נטפליקס מציעה חודש חינם, כאשר האפליקציה שלה קיימת על רוב הטלוויזיות החכמות הקיימות בישראל, אפל TV, סמארטפונים וקונסולות המשחק של סוני ומיקרוסופט. את האפליקציה ניתן להוריד מהחנויות של גוגל ואפל.

מהוט נמסר כי "חברת הוט מעניקה ללקוחותיה חוויית צפייה מהמובילות ומהמתקדמות בישראל, שאינה ניתנת להשוואה לנטפליקס, עם עולם תוכן רחב ומגוון של הפקות מקור ישראליות לילדים ומבוגרים והעונות החדשות של הסדרות הנחשבות בעולם. החברה תמשיך להשקיע בתוכן איכותי גם עם כניסתן של שחקניות נוספות לשוק".

מ-yes נמסר: "כניסת שחקנים נוספים לשוק הטלוויזיה המשתנה מהווה תמריץ להצטיינות, ו-yes תמשיך להתחדד ולהוביל את שוק הטלוויזיה בישראל. הקהל הישראלי דורש לא רק ספרייה אינטרנטית של סדרות וסרטים, אלא עולם תוכן טלוויזיוני מגוון, הכולל סרטים חדשים, עונות חדשות של סדרות הדגל המובילות בעולם מתורגמות לעברית דוגמת 'משחקי הכס' מבית HBO סדרות, שידורי ספורט, חדשות, ערוצים לילדים וכמובן הפקות מקור ישראליות מדוברות כגון 'פאודה' ורבות אחרות, לצד שירות לקוחות מצטיין וטכנולוגיה פורצת דרך".