מוצר חדש שכדאי להתקין לפני שנותנים לילד את הרכב

נהיגת צעירים הפכה בשנים האחרונות לתופעה מדאיגה בישראל, בעיקר נוכח השימוש התכוף שלהם בסמארטפון תוך כדי נהיגה ■ מוצר חדש שנחשף לאחרונה מספק פתרון יעיל לבעיה ■ צפו בוידאו

שליחת מסרונים תוך כדי נהיגה היא הגורם מספר אחד לתאונות דרכים קטלניות בארה"ב. מחקר חדש של גוף בשם Pew Research קובע כי 40% מכל בני העשרה בארה"ב דיווחו על מקרים בהם הנהג שלצידם השתמש בטלפון נייד תוך כדי נהיגה בצורה שסיכנה אנשים אחרים. צעיר בן 20 בשם T.J. Evarts פיתח מוצר חדש שעשוי לבטל את התופעה המסוכנת הזאת. למוצר קוראים Smart Wheel ויחודו בכך שהוא מאלץ את הנהג להשאיר את שתי הידיים על ההגה תוך כדי נהיגה.

מתברר שכאשר צעירים לומדים לנהוג הם מקפידים על השארת שתי הידיים על ההגה אבל ברגע שהם מקבלים רישיון הם מסתפקים ביד אחת על ההגה כאשר היד השניה מפעילה את הסמארטפון.

ההגה החכם של Evarts מהבהב ומצפצף כאשר הנהג מסיר את אחת הידיים מההגה במשך יותר מ-4 שניות. אבל הוא לא סומך על הצעיר שיתקן את דרכו. המוצר שמתלבש על כל הגה סטנדרטי ועשוי מעור מגיע עם אפליקציית מובייל שעוקבת אחרי הרגלי הנהיגה של הצעיר ושולחת הודעה להורים במידה והוא מנסה לבטל או להסיר את ה-Smart Wheel. המוצר שידאג שילדיכם יפסיקו לשלוח מסרונים תוך כדי נהיגה צפוי לצאת לשוק בהמשך השנה במחיר של 199 דולר, כלומר כ-800 שקל.