אושר: התחבורה הציבורית תוזל בעלות שנתית של 650 מ' ש'

(עדכון) - עלות המהלך: 650 מיליון שקל בשנה ■ נתניהו: "להפחתת תעריפי התחבורה הציבורית יש משמעות חברתית ברורה" ■ אושרה גם תוכנית רב-שנתית לפיתוח היישובים הדרוזים והצ'רקסים בכ-2 מיליארד שקל

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת החוק של שר האוצר משה כחלון והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי להביא להפחתת תעריפי התחבורה הציבורית בגובה המע"מ. במלים אחרות, התריפים יוזלו ב-17%. את ההוזלה תסבסד המדינה בעלות שנתית של 650 מיליון שקל, אשר יועברו למפעילי התחבורה הציבורית. בנוסף, במסגרת הצעת החוק נקבע כי יימנע שינוי עתידי בתעריפי התחבורה הציבורית כתוצאה משינויים במס ערך מוסף.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ נתניהו להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית ואמר: "אחרי שהפחתנו את מחירי החשמל, המים והרפורמה במזון, אנחנו מפחיתים את מחירי התחבורה הציבורית, שזה דבר שיש לו גם משמעות חברתית ברורה. בדרך כלל מי שמשתמש בתחבורה הציבורית, הנטייה הגדולה היא יותר לבעלי יכולות מעוטות יותר מבחינה כלכלית - זו הקלה משמעותית".

נתניהו התייחס גם לאישור תוכנית רב-שנתית לפיתוח היישובים הדרוזים והצ'רקסים בעלות של כ-2 מיליארד שקל, ובהקשר זה דיבר על הפערים בין הערבים ליהודים בישראל על רקע הדיון הציבורי בנושא בימים האחרונים: "כל מי שעיניו בראשו יודע שקיימים פערים גדולים בין המגזר הערבי לבין הציבור היהודי. פערים במשאבים ופערים באכיפת החוק, פערים בזכויות ופערים בחובות. הפערים הללו נוצרו במהלך עשרות שנים, והגיע הזמן לעשות מאמץ לאומי גדול לצמצם אותם. בשנים האחרונות, הממשלות בראשותי השקיעו משאבים רבים במגזר הערבי, והתוכנית חסרת התקדים שהממשלה אישרה לפני 10 ימים תעשה עוד יותר בכיוון זה.

"במקביל, אנחנו ניישם תוכנית מקיפה לאכיפת החוק במגזר הערבי. אני רוצה להבהיר ששום דבר שנעשה בתחומים שונים - בתשתיות, בתיירות, בחינוך, במסחר, בכלכלה - הדברים הללו לא יוכלו להתקדם אם לא נטפל בשאלת אכיפת חוקי מדינת ישראל במגזר הערבי. אלה שתי תוכניות שמשולבות זו בזו, והן יסייעו וייטיבו עם כל אזרחי ישראל, ובראש ובראשונה עם האזרחים הערבים. אני מאמין שכל מי שרוצה שילוב אמיתי של כל אזרחי ישראל בחברה הישראלית, יהיה שותף למאמץ לאומי זה שהממשלה תוביל בשנים הקרובות".

שר האוצר כחלון התייחס גם כן להוזלת התח"צ ואמר: "ההפחתה בתעריפי התחבורה הציבורית היא מהלך חברתי ממדרגה ראשונה, מהלך שממשיך את המאבק שלנו ביוקר המחיה בישראל ומסייע קודם כל לשכבות החלשות ומעמד הביניים. הפתרון אליו הגענו יחד עם השר דרעי מאפשר לנו לשמור על מערכת המע"מ האחיד ולא לפגוע במערכת המיסוי בישראל אך גם לוודא כי ההפחתה תישאר לשנים רבות".

דרעי הוסיף: "הפחתת המע"מ על תחבורה ציבורית היא עמידה בהתחייבות שלקחתי על עצמי במערכת הבחירות ותחסוך אלפי שקלים לשנה למשפחות מהשכבות החלשות ולאלה שאין להם רכב. מדובר בהפחתת תעריפים גדולה שתובא לחקיקה מהירה בכנסת כדי לוודא שלא תבוטל בשנים הקרובות".