אושרה תוכנית לפיתוח יישובים דרוזים וצ'רקסים ב-2 מיליארד ש'

בכל הנוגע לתחום הדיור, תוכנית זו כוללת הטבה לחיילים משוחררים מהעדה הדרוזית ומהעדה הצ'רקסית, שמגדילה את תקרת סבסוד עלויות הפיתוח לרמה של 300 אלף שקל

דרוזים / צלם: רפי קוץ'
דרוזים / צלם: רפי קוץ'

ממשלת ישראל אישרה היום (א') תוכנית רב-שנתית לפיתוח היישובים הדרוזים והצ'רקסים בעלות של כשני מיליארד שקל. בכל הנוגע לתחום הדיור, תוכנית זו כוללת הטבה לחיילים משוחררים מהעדה הדרוזית ומהעדה הצ'רקסית, שמגדילה את תקרת סבסוד עלויות הפיתוח לרמה של 300 אלף שקל.

נציין כי עד כה עמדה התקרה של הסבסוד על 190 אלף שקל. במשרד הבינוי והשיכון ציינו היום כי ההחלטה על העלאת התקרה לסבסוד (שכול סבסוד עלויות הפיתוח במקביל לסבסוד מחיר הקרקע) היא פרי עבודת מטה ממושכת של הצוות המקצועי במשרד.

"אני פוגש במצוקות עמוקות של חיילים משוחררים ביישובים הדרוזים והצ'רקסים, בסיוריי ובפגישותיי עם תושבי המקום, ולכן נרתמתי לנושא כיעד ראשון במעלה", אמר היום שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט. "שר האוצר משה כחלון ואני החלטנו לרכז מאמצים בחיזוק מי שמשרתים שירות מלא למען המדינה, רובם בתפקידים קרביים. המגבלה ההתחלתית של הצעירים המשוחררים לבניית בית, מגדילה פערים ביחס לכלל האוכלוסייה, ויוצרת אתגרים כלכליים קשים מנשוא. ההחלטה להגדיל את הסיוע לצעירים במגזרים הללו, היא מרכיב חשוב בהעצמתם, המעניק להם בסיס כלכלי לתחילת חייהם הבוגרים, וממשיך לעודד את המחויבות שלהם לשירות בצה"ל ובכוחות הבטחון".

נציין במקביל כי התוכנית שאושרה היום בממשלה איננה נוגעת רק בתחום הדיור ועוסקת גם בתחומי החינוך, הרווחה, חברה ותעסוקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום עת אושרה התוכנית: "התוכנית תסייע לצמצם פערים ולקדם את האוכלוסייה שמשרתת בצה"ל ורואה עצמה חלק ממדינת ישראל".