נוחי דנקנר מציע לבנקים: הסדר חוב ופינוי הווילה תוך חודש וחצי

בבנקים לומדים את ההצעה ועדיין לא החליטו אם להיענות לה, אם כי גורמים בבנקים מספרים כי ישנה נטייה "לסגור עניין", לאחר שסאגת הסדר החוב עם דנקנר נמשכת מזה זמן רב

נוחי דנקנר / צילום: תמר מצפי
נוחי דנקנר / צילום: תמר מצפי

נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי, הגיש לפני ימים ספורים לבנקים הצעה סופית שלו להסדר חוב, במסגרתה הוא יעזוב את הווילה שלו בהרצליה פיתוח תוך חודש וחצי מיום חתימת ההסדר.

עם זאת, לדנקנר תינתן תקופה של עד שנה למכור את הבית גם אחרי הפינוי. יש לציין כי רעייתו של דנקנר, אורלי, מחזיקה ב-50% מהווילה. לדנקנר אין נכסים אישיים רבים. הנכס המרכזי שלו הוא הווילה בהרצליה פיתוח, ששווייה מוערך בכ-40-50 מיליון שקל. דנקנר צפוי למכור את הבית בשנה הקרובה, ולהעביר מחצית מהסכום לבנקים. המחצית השנייה תישאר אצל אשתו, מאחר שמחצית הבית רשומה על שמה.

בבנקים לומדים את ההצעה ועדיין לא החליטו אם להיענות לה, אם כי גורמים בבנקים מספרים כי ישנה נטייה "לסגור עניין", לאחר שסאגת הסדר החוב עם דנקנר נמשכת מזה זמן רב - יותר משנה וחצי.

דנקנר חייב ל-6 בנקים כחצי מיליארד שקל. מדובר בהלוואות של החברות הפרטיות גנדן וטומהוק שדרכן שלט בעבר באי.די.בי. סך החוב של שתי החברות לבנקים מוערך במעל 800 מיליון שקל, כאשר במסגרת הסדר החוב נדון רק סכום של כחצי מיליארד שקל, שהוא גובה הערבות האישית של דנקנר לסך החוב.

הבנק המחזיק בערבות הגדולה ביותר של דנקנר הוא הפועלים עם 150 מיליון שקל, אחריו לאומי עם 120 מיליון שקל בגין החוב בגנדן. נוסף על הערבות של דנקנר, בידי לאומי גם ערבויות של בעלי מניות נוספים בגנדן - אבי פישר, האחים שימל ואחותו של דנקנר, שלי ברגמן, שכבר פרעה לבנק כ-25 מיליון שקל.

לדנקנר ערבות אישית גם לדיסקונט בגובה של כ-100 מיליון שקל, ולמזרחי-טפחות בסך 60 מיליון שקל. חוב נוסף הוא לקרדיט סוויס בגובה של 40 מיליון שקל, ולבנק אגוד בהיקף 10 מיליון שקל.

על-פי ההצעה של דנקנר, הוא יחזיר חובות של כמעט 200 מיליון שקל במשך 8 שנים (ולא 5 שנים כפי שהוצע בעבר על-ידי הבנקים), כאשר יתרת החוב בסך כ-300 מיליון שקל תועבר מ-60% מהכנסותיו באופן שוטף. לפיכך, ישנו סיכוי לא מבוטל שהבנקים לא יקבלו את מלוא החוב בחזרה. 

החובות האישיים והערבויות של נוחי דנקנר לבנקים
 החובות האישיים והערבויות של נוחי דנקנר לבנקים