הקץ למהדורות הבלתי נגמרות: מהדורת החדשות תימשך שעה

הרשות השנייה דחתה את בקשת חדשות 10 להארכת המהדורה המרכזית למשך קבוע של שעה ו-20 דקות ■ גורף בענף: "פוליטיקאים מבקשים לסגור את הפה של חדשות 10; יו"ר הרשות השנייה צריכה להיות פודל של השלטון"

בתום שימוע שהתקיים היום (ב'), מועצת הרשות השנייה החליטה לדחות את בקשת חדשות 10 להארכת מהדורת החדשות המרכזית למשך קבוע של שעה ו-20 דקות, וקבעה כי מהדורות החדשות המרכזיות של שני הערוצים - 2 ו-10 - יימשכו שעה בדיוק ויסתיימו בשעה 21:00 בערב.

בנוסף, מועצת הרשות השנייה קבעה כי "נוהל המהדורות, שבמסגרתו הוארכו המהדורות מדי יום בחודשים האחרונים, יוקשח, ומעתה רק אירוע חירום משמעותי שלא ניתן להיערך אליו מראש יצדיק הארכת המהדורה, במקרים חריגים בלבד".

יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', קבעה כי "להתארכות מהדורות החדשות מעבר לשעה יש השלכות רחבות על תרבות הפריים-טיים בישראל ועל אופי המהדורות. לאחר דיון מעמיק ושימוע מקיף, אני בטוחה שהשבת המצב על קנו ותחימת מהדורות החדשות למסגרת של שעה מאזנת בצורה הטובה ביותר בין האינטרס הציבורי למהדורות חדשות מקיפות למגוון על המסך, מתן ביטוי לשידורי דרמה וחשיפה של שידורי הפריים-טיים למגוון קהלים. אני בטוחה כי חברות החדשות של שני הערוצים ימשיכו במילוי תפקידם הציבורי על הצד הטוב ביותר במסגרת הזמנים הקבועה".

גורם בענף אמר ל"גלובס" כי "ההחלטה שהובילה מדז'יבוז' נגועה נגיעות גסות של פוליטיקאים שמבקשים לסגור את הפה של חדשות 10, שלא ירחיבו בענייני גז ומיעוטים ובנושאים נוספים שדורכים על יבלות השלטון. יושבת-הראש נמצאת כעת בצומת דרכים, בה היא נלחמת על תפקיד יו"ר 'ברית המועצות', ועל כן היא צריכה להיות פודל של השלטון". 

מערוץ 10 נמסר: "נלך לבג"ץ". כמו כן, בערוץ צפויים לבקש חודשיים להתארגנות עד שההנחיה תיושם.