הסכסוך בין טייסי אל-על להנהלה הגיע לסיומו

נציגי הנהלת אל-על ונציגי ועד הטייסים נפגשו הערב עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, והגיעו להבנות ■ בתוך 24 שעות ישובו הטייסים לעבודה סדירה, ולוח הטיסות צפוי לפעול כסדרו

הסכסוך בין טייסי אל-על ובין הנהלת החברה הגיע לסיומו. ל"גלובס" נודע כי נציגי הנהלת אל-על ונציגי ועד הטייסים נפגשו הערב עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, והגיעו להבנות.

הצדדים סיכמו כי בחודשיים הבאים יהיה "שקט תעשייתי", במהלכו ייפגשו ויגיעו להסכמות. בתוך 24 שעות ישובו הטייסים לעבודה סדירה, ולוח הטיסות צפוי לפעול כסדרו.

סכסוך העבודה בין הטייסים ובין ההנהלה מתנהל זה זמן מה. בחודש דצמבר אף חלו שיבושים בלוח זמני הטיסות של אל-על לניו-יורק ולבריסל. גם בסבב הנוכחי טייסים הודיעו על מחלה ועל אי-יכולת להגיע לטיסות אליהם צוותו, ואחרים שצוותו לטיסות טראנס-אטלנטיות הודיעו כי הם אינם יכולים לשהות ביעד 48 שעות לפי הנהלים, וכי עליהם לשוב מיידית ארצה - מה שחייב את החברה להעלות לכל טיסה כפל צוותים.

בתגובה, אל-על החלה לחכור מטוסים מחברה ספרדית, כך שהטייסים נפגעו מדילול בשעות הטיסה, כאשר את המטוסים החכורים הטיסו צוותים ספרדיים.

לפני שבוע התערב בית הדין לעבודה בסכסוך כאשר קבע כי אל-על לא הצליחה להוכיח כי טייסי החברה משבשים את סדרי העבודה, ועל כן דחה את בקשת הנהלת אל-על לסעדים זמניים.

כעת, כאמור, הסכסוך הגיע אל סיומו, בתקווה כי בתוך חודשיים יוצגו הבנות המקובלות על הצדדים. 

"להחזיר את האמון" 

מוועד טייסי אל-על נמסר: "אנו מקווים שהפסקת מחדל הטיסות החכורות והעבודה הזרה, אותו הפעילה הנהלת אל-על במהלך החודשים האחרונים ללא כל צורך, יחזיר את האמון של נוסעינו בטיסות כחול-לבן המופעלות על-ידי טייסים, דיילים, אנשי ביטחון, טכנאים ועובדי חברה ישראלים.

"לשמחתנו, יו"ר ההסתדרות הבין את הפגיעה החמורה והמיותרת בציבור הנוסעים ובעובדים, עליה התרענו מיומה הראשון, וחתר לבקשת ועד טייסי אל-על לפתרון מהיר. אנו מצרים על העובדה שהנהלת אל-על פסלה על הסף הצעה זהה, אותה הצגנו לפני מספר שבועות, ושמחים על העובדה שהיא התקבלה בכל זאת אמש.

"טייסי אל-על, שהואשמו לשווא בשיבוש הטיסות, ימשיכו לבצע את המשימות המוטלות עליהם כפי שעשו תמיד, וכפי שצוין לשבח על-ידי בית הדין רק לאחרונה, בעתירה מיותרת שהוגשה על-ידי הנהלת אל-על. אנחנו מקווים שמסע ההשמצות האחרון כנגד טייסי ועובדי החברה יהפוך לשיתוף-פעולה לטובת החברה והנוסעים".