האם מלון "לאונרדו אין" בים המלח הגיש אוכל שיצא מהזבל?

מצלמה נסתרת ב"הכול כלול": האורח ביקש ג'חנון שכבר נזרק לזבל - העובד הוציא את האוכל מהפח והחזיר לצלחת ■ העובד: "הג'חנון עבר מהזבל ישר לצלחת ולאורח שביקש" ■ המלון: "ניסיון שערורייתי לפגוע בשמנו הטוב"  

מלון לאונרדו אין / צילום מסך
מלון לאונרדו אין / צילום מסך

האם מלון "לאונרדו אין" בים המלח הגיש לאורחיו אוכל שיצא מפח הזבל? כך לפי עדויות של עובדים במלון שניתנו בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10. בתוכנית עובד המלון צולם במצלמה נסתרת כשהוא מוציא ג'חנונים שנזרקו לפח הזבל ומסדר אותם בחזרה בצלחת. העובד, כמו גם עובדים נוספים במלון שדיברו עם "הכול כלול", טוענים כי ההוראה מהשף במטבח הייתה חד-משמעית - להחזיר את האוכל מהזבל לצלחת ולהחזיר לשולחן האורח שביקש ג'חנון. 

העובד טען כי "הג'חנונים שהוגשו בשבת נזרקו לפח מוקדם מהרגיל, ואורח ביקש מצוות המטבח אם יוכלו להוציא לו מנה. הג'חנונים שנזרקו לפח הזבל הוחזרו לצלחת, לא עברו לחימום או לשום מקום אחר - ישר מהפח לצלחת - ולשולחן האורח".

לדבריו, "קורים הרבה דברים דומים לזה, אנשים לא יודעים... הם משלמים הרבה כסף למלון כדי ליהנות - למה לא לתת להם את הטוב ביותר? לא צריך להוציא להם ג'חנון מהזבל. עדיף במיליון אחוז להגיד להם שהאוכל נגמר ולא להוציא מהזבל".

מהמלון נמסר בתגובה כי "מעיון בצילום, ולאחר בדיקתנו, נמצא כי מדובר בצילום מגמתי ומטעה של עובד, שבסך-הכול ביקש להאכיל ברווזים משוטטים דרך קבע בחצר. עוד יצוין כי הצלם שהעביר את התמונות הוא עובד שבמועד הצילום החלו כנגדו הליכי פיטורים, ונכון למועד כתבה זו איננו מועסק במלון. שמו ידוע לנו, ואנו ננקוט בהליכים המתאימים. 

"למען הסר ספר יצוין כי המלון מקפיד על הגשת אוכל בהתאם לדרישות כל דין, והאוכל המצולם לא הוגש לאורחי המלון. למלון יש נהלים מחמירים בטיפול במזון, והפצת הסרטון הוא ניסיון שערורייתי לפגוע בשמו הטוב".