מאור מגיב ליוגב: בהתנהלותך יש פגיעה אפשרית בביטחון המדינה

מוקדם יותר היום שיגר מנהל רשות החברות הממשלתיות ליו"ר תע"א רפי מאור, בו הוא קורא לפטרו ■ מאור לא נשאר חייב ושיגר ליוגב מכתב תגובה: "מכתבך נלוז, חסר בסיס המהווה גבב טענות אשר לא רק פוגע בשמי הטוב, אלא ממשיך להוות פגיעה נמשכת על ידך בחברה"

רפי מאור / צלם: איל יצהר
רפי מאור / צלם: איל יצהר

"מכתבך מהווה עליית מדרגה נוספת ברדיפה האישית עלי, ממניעים שאינם ברורים לי וברור שאין בהם כל טעם מקצועי בעל ערך: יתכן שהדבר נובע משום שכיו"ר התע"א סירבתי לבטל את דעתי בפני דעתך והקפדתי לפעול אך ורק בהתאם לטובת החברה כפי שראיתי לנכון. ניסיונך להלך אימים על הדירקטורים בחברה מכוונה להפכם למקהלת אומרי 'הן' לדעתך - לא צלח ויתכן כי בכך חטאי הגדול", כך יו"ר התעשייה האווירית, רפי מאור במכתב ששיגר אחר הצהריים למנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב. מאור מגיב במכתבו למכתב ששלח מוקדם יותר יוגב ובו הודיע לו על כוונתו לפעול להדחתו מדירקטוריון התע"א ומתפקידו כיו"ר החברה וזאת מתוקף סמכותו בחוק.

מאור במכתבו ליוגב: "מכתבך נלוז, חסר בסיס המהווה גבב טענות אשר לא רק פוגע בשמי הטוב, אלא ממשיך להוות פגיעה נמשכת על ידך בחברה שבראש חבר המנהלים שלה אני עומד מזה מספר שנים בהצלחה בלתי מבוטלת הידועה לך ולשרים".

עוד כותב יו"ר התע"א ליוגב: "עיתוי פנייתך מעורר יותר מתמיהה וזאת לאור הפרסומים האחרונים באשר לרשות החברות הממשלתיות ותהליכי ההפרטה שאותם היא מובילה: האם יתכן כי מכתבך נועד אך ורק כדי לנסות ולהסיט את תשומת הלב הציבורית מבירור הטענות האמורות למחוזות אחרים והכל כאמור ללא כל בסיס? אם אלה פני הדברים - הרי שמדובר בניצול חמור ושלא כדין בכח המשרה הציבורית שהופקד בידך".

בדבריו מתכוון מאור לבדיקה שבה פתח בימים האחרונים מבקר המדינה, יוסף שפירא בנוגע למהלכים להפרטת התעשייה הצבאית (תעש) בידי רשות החברות הממשלתיות שבניהול יוגב. הבדיקה של המבקר נפתחה מחשש להטיות מצד גורמים במשרדי האוצר והביטחון ונועדו להשפיע על זהות הרוכש של התעשייה הצבאית.

במכתבו של מאור ליוגב נכתב עוד כי מכתבו אליו, ובו הודיע על כוונתו להדיחו מהתפקד "מצטרף להתנהלותך, שעליה התרעתי בעבר ובמסגרתה פעלת כמי שהמטרה מקדשת את המצעים בדרך של הדלפות, פגיעה בסודות מסחריים ואחרים של החברה, פגיעה אפשרית בביטחון המדינה והכל באופן המהווה לכאורה הפרה של הוראות החוק והכללים החלים עליך כעובד ציבור".

מאור מציין כי מרוח מכתבו של יוגב אליו, ניכר כי זכות השימוע המוקנית לו בטרם יודח- אינה ממשית וכי גמלה בלבו של יוגב ההחלטה להדיחו. מאור מציין כי את עמדתו המלאה יביע לפני יוגב באמצעות עורך דין מטעמו וזאת במהלך החודש הקרוב.