גלאון: "אמנית שחירבנה על הדגל זו פרשה עם 'חשיבות רבה'"?

יו"ר מרצ התייחסה בפייסבוק לכתב האישום שצפוי להיות מוגש נגד נטלי כהן-וקסברג, שצילמה את עצמה עושה את צרכיה על דגל ישראל: "השתגעתם לגמרי? ח"כים מחרבנים מטאפורית על הדגל והמדינה כל שבוע"

זהבה גלאון / צילום: אלון רון
זהבה גלאון / צילום: אלון רון

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) התייחסה היום (ד') בפייסבוק שלה לכתב האישום שצפוי להיות מוגש נגד נטלי כהן-וקסברג, תושבת תל-אביב המגדירה את עצמה "אמנית פוליטית רדיקלית", שצילמה את עצמה עושה את צרכיה על דגל ישראל.

גלאון המעיטה בחשיבות הפרשה ותהתה בפני משטרת ישראל: "השתגעתם לגמרי?? זאת הפרשה שמגדירים במשטרה כ'תיק גדול' ומייחסים לה לדבריהם 'חשיבות רבה': אמנית חירבנה על הדגל. האם אתם באמת רוצים להעמיד אנשים לדין על ביזוי סמלי השלטון? יש לי כמה שמות יותר טובים להציע, ביניהם גם כמה חברי כנסת. אנשים שמקבלים משכורת ציבורית מחרבנים מטאפורית על הדגל והמדינה פעם בשבוע - אז למישהי שעושה את זה כאמנות אסור?", כתבה גלאון בפייסבוק.

כזכור, כהן-וקסברג עוררה סערה ברשת בנובמבר 2014. היא העלתה לרשת סרטון של 20 שניות ובו היא עושה את צרכיה על דגל ישראל, כשברקע נשמעת "התקווה". היא נחקרה במשטרה מספר פעמים מאז, והמשטרה צפויה להגיש בקרוב כתב אישום נגדה בגין עבירה על חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה.

גלאון כתבה היום בפייסבוק: "אני מודה שהסרטון לא קולע לטעם האמנותי שלי, אבל בזה משטרת ישראל מתעסקת? באמת? לזה היא מייחסת חשיבות רבה? המשנה לפרקליט המדינה, לא פחות, מלווה את החקירה נגד נטלי כהן-וקסברג, שנחקרה כבר 5 (!) פעמים בשנה האחרונה. 

"בניגוד לכהן-וקסברג, מי שדווקא לא יועמדו לדין, למשל, הם הרבנים שהפיצו את הספר 'תורת המלך', שקורא לאלימות ולמרד. גם את התיק נגד ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, שמסית נערים לאלימות פיזית נגד ערבים, הפרקליטות שוקלת לסגור. עוד לא יועמדו לדין כל הפושעים שהמשטרה לא תצליח לתפוס כי היא עסוקה מדי בלהתעסק בשטויות.

"אני מבינה שלמשטרה נוח יותר להתעסק בזה במקום בדברים קשים באמת, כמו למשל להיאבק בפשיעה, בנשק הבלתי חוקי, במגיפת ההטרדות המיניות בשורותיה או באלף הנושאים האחרים שחשובים ודחופים יותר מלסתום את הפה למישהי שעושה אמנות פרובוקטיבית. אבל הגיע הזמן שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן יתעשת וישים סוף להתנהלות הזאת, שהיא מביכה ומכוערת הרבה יותר ממה שנטלי-כהן וקסברג עשתה על הדגל", דברי ח"כ גלאון.