עובדת רמי לוי נחשפת למצלמה: הוטרדתי מינית והושתקתי

יממה לאחר שבכיר לשעבר ברמי לוי תקשורת פרסם פוסט המעיד על התנהלות בעייתית בחברה ועורר סערה, עובדים נוספים מספרים על אי-סדרים והטרדות מיניות ■ אחת העובדות: "סמנכ"ל ברשת הטריד וניסה לגרום לפיטוריי" ■ מנהל סניף לשעבר ברמי לוי תקשורת: "היחס זוועתי"

סניף של רמי לוי / צילום: גלובס טיוי
סניף של רמי לוי / צילום: גלובס טיוי

תיבת הפנדורה שפתח אתמול אלקנה אלון, מנהל בכיר לשעבר ברמי לוי תקשורת, הביאה עובדים נוספים להעיד על ההתנהלות הבעייתית שבה פועלת לכאורה הרשת. בעקבות הפוסט שפרסם אותו בכיר לשעבר, שורה של עובדים מעלים היום (ד') טענות נגד רמי לוי, הנוגעות לאי-סדרים ולהטרדות מיניות.

נורית אמיתי רחמים, יו"ר ועד עובדי "ביכורי השקמה", שפוטרה מעבודתה ונמצאת כעת בהשעיה, סיפרה בראיון ל"תוכנית חיסכון" כי היא עצמה הוטרדה מינית במסגרת העבודה שלה ברשת. "לפני כ-5 שנים סמנכ"ל בחברת-בת של רמי לוי, 'ביכורי השקמה', הטריד אותי והציע לי הצעות כאלה ואחרות. סירבתי כמובן, ולאחר מכן הוא התנכל לי. הוא ניסה בדרך כזאת או אחרת לגרום לפיטורים שלי".

"אחרי כמה חודשים פיטרו אותו לאלתר", ציינה רחמים. "זו הייתה הוראה חד-משמעית לא להוציא את זה החוצה. הבטיחו לי שהוא לא יטריד אותי יותר, ושאסור לו להגיע למשרדים, ושיש לו צו הרחקה, ושהזהירו אותו".

לדבריה, היא השתיקה את המקרה ולפני כחודש הגישה תלונה במשטרה: "אני לא מוכנה לשתוק על זה", אמרה.

מנהל סניף לשעבר: "שוק עבדים"

בהמשך השיחה סיפרה רחמים על ניסיון להרחיק ממקום העבודה עובדות שנכנסו להריון. "יש אצלנו מישהו בחודש השישי, זה קיים גם אצלנו", אמרה. "אני אומרת רק את האמת שלי. אין לי שום עניין לנקום בו, רק שהצדק ייצא לאור. כשאתמול קראתי את הפוסט של אלקנה, הרגשתי שאני כתבתי אותו. זה בדיוק מה שקורה אצלנו בחברה".

י', מנהל סניף לשעבר ברמי לוי תקשורת, דיבר על שוק עבדים של ממש: "לגבי ההתנהלות של עובד-מעביד, היחס של רמי לוי בהנהלה הוא זוועתי מאוד".

"הוא בלתי נסבל לגבי כל העובדים, לאו דווקא ברמי לוי תקשורת", הוסיף י'. "שמתי לב לזה מהצד בשיווק השקמה גם. ההתנהלות של רמי לוי לעובדים היא שוק עבדים בהחלט".

רמי לוי בתגובה: "כל הטענות הן חלק מניסיון סחיטה"

בתגובה לדברי עובדת החברה שהוטרדה מינית, נמסר מרמי לוי: "חברת 'ביכורי השקמה' נמצאת תחת ניהולי במשך 3 חודשים בלבד. אם לפני 5 שנים הייתה הטרדה בחברה, אין לי כל קשר לנושא, הכול אמירות-סרק, ומי שהוטרדה מינית - עליה לפנות למשטרה.

"בעניין פיטורי נשים בהריון - אנחנו פועלים לפי החוק, ויתרה מכך - ישנה הוראה חד-משמעית בחברה לקלוט נשים בהריון לעבודה".

לוי השיב גם ליתר הטענות נגדו והצהיר כי מדובר בחלק מניסיון סחיטה. "אין בדברים האלה אמת", אמר לוי בראיון לתוכנית "שש" עם עודד בן-עמי. "עשיתי טעות שלא הלכתי אז למשטרה".

אתמול דרש אלון מלוי להעביר לו 450 אלף שקל תוך שעה, ולא - יפרסם את ההאשמות החמורות בעמוד הפייסבוק שלו. "שום דבר שם לא נכון", הסביר לוי, "כל הדברים האלה זה חלק מהניסיון לסחוט אותי, הוא מאיים עליי", טען.