החל מיום שני: שביתה כללית בקווי אגד ברחבי הארץ

לפי ההסתדרות, סלע המחלוקת העיקרי בדיוני העובדים מול הנהלת אגד, נעוץ בכך שנהגי אגד צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל

ביום שני הקרוב ישביתו עובדי אגד את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ, על רקע הסכסוך של עובדי אגד מול ההנהלה.

לפי ההסתדרות, סלע המחלוקת העיקרי בדיוני העובדים מול הנהלת אגד נעוץ בכך שנהגי אגד צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל.

"בנוסף לסירובה של הנהלת אגד לעדכן את שכר הנהגים, ההנהלה נוקטת בצעדי התייעלות חד-צדדיים, שפוגעים בזכויותיהם החוקיות וההסכמיות של העובדים", טוענת ההסתדרות.

ההסתדרות הודיעה כי במאמצים למנוע פגיעה מיותרת ומתוך תחושת אחריות כלפי ציבור הנוסעים, ובפרט החיילים, הוחלט כי השביתה לא תחל ביום א' שנחשב ליום העמוס ביותר בתחבורה הציבורית.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "לא יעלה על הדעת שחברה אשר קיימת מקום המדינה תשלם את ערך השעה הכי נמוך בתחבורה הציבורית ובנוסף תפגע באופן חד צדדי בשכרם של העובדים. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת לשמור על שכרם, כבודם ומעמדם של עובדי אגד".

יעקב ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד: "אנו יוצאים למאבק כי אי אפשר יותר לזלזל בעובדים ואי אפשר לעשות מהלכים חד-צדדיים על גבנו. די לאטימות. אנו מצפים שהנהגים בחברה הכי ותיקה בתחבורה הציבורית בארץ, יוכלו לסגור את החודש ולהתפרנס בכבוד, לפחות כמו העובדים ביתר מפעילי התחבורה הציבורית. אנו מקווים כי ההנהלה תתעשת ותפעל לפתרון המשבר באופן מיידי לפני העמקת הפגיעה בציבור הנהגים ובציבור הנוסעים".

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "איום ההשבתה עליו הכריזו העובדים וההסתדרות נובע מהסכמות שנעשו באחרונה בין הממשלה לחברות התחבורה הציבורית הפרטיות, הסכם שלא כולל את נהגי אגד, ושיביא להעלאת השכר לנהגים במימון האוצר.

"במסגרת המו"מ שהתנהל בימים האחרונים, הוצגו לעובדים ולהסתדרות פתרונות ובהם, התחייבות ששכר הנהגים באגד לא יפחת מהמקובל בענף. הובהר, שדרישות העובדים יוכלו לבוא על פתרונן רק במסגרת ההסכם החדש, בין אגד והממשלה, שהמו"מ לגביו מתנהל בימים אלה.

"על בסיס ההתחייבויות שניתנו לעובדים ולהסתדרות, אנו קוראים לעובדים להמנע משביתה בלתי נחוצה, שכל שתשיג בעת הזאת תהיה פגיעה קשה בציבור הנוסעים ולקוחות אגד".