הפרסומת של בזק - עדיין הכי אהובה; הוט מובייל - הזכורה והמושקעת

גיאוקרטוגרפיה: למרות התמהיל המנצח, הפרסומת של מחסני חשמל עם אלי פיניש לא מצליחה להעפיל לפסגת הדירוג

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר השבוע מדורגת הפרסומת של בזק, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי. אל גידי גוב, הפרזנטור הקבוע של בזק, מצטרפים שני האורחים גיל חובב והפוליטיקאי יוסי ביילין, שאותו רואים בדרך-כלל בברייק החדשות.

הפרסומת היא פרודיה ברוח טובה על סרטון "טיסת השוקולד", שהציג את התנהגות הישראלי המכוער שדבר לא יעמוד בדרכו לקבל את מה שהוא רוצה. הפרסומת רושמת שיעורי אהדה הנמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות המובילות, העומד על 23.5%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת הפרסומת של הוט מובייל, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן. כמו כל סדרת הפרסומות של החברה, גם בפרסומת זו נעשה שימוש בכוכבי הסדרות הביתיות של הוט. וכמו בפרסומות האחרונות, גם הפעם אלה כוכבי הסדרה המצליחה "זגורי אימפריה".

הפעם נזכרים בני משפחת זגורי ביום ההולדת של הסבתא בדיוק כשהיא באה לבקר - כמובן ללא מתנה. כדי להיחלץ מהסיטואציה הם מציעים לה כמתנה את הטלוויזיה שקיבלו מהוט. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.3%.

ההצלחה בפרמטר הזכירות נובעת מהקונסיסטנטיות של הפרסומות, אך גם מהשקעה לא מבוטלת במדיה. הקמפיין הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית מכל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו בשבוע האחרון, עם סך השקעה העומד על 1.8 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). קמפיין הפרסומות המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של בזק, עם סך השקעה זהה.

מעניין לראות את הדירוג הבינוני שלו זוכה הפרסומת למחסני חשמל, באמצעות אדלר-חומסקי. לכאורה יש בה את כל הנדרש לצורך כיכוב בדירוגים: פרזנטור מוכר ואהוב (אלי פיניש) ושימוש בהומור, התמהיל החביב על הצופה הישראלי. ובכל זאת, אפשר להגדיר את ביצועי הפרסומת השבוע כ"מקום טוב באמצע" - מקום שישי בדירוג הזכורות ומקום חמישי באהובות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 499 (לעומת 565 בשבוע שעבר).

סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-35 מיליון דולר (לעומת כ-37.9 מיליון דולר שהושקעו בשבוע שעבר).

פרסומות אהובות וזכורות 14/1/16
 פרסומות אהובות וזכורות 14/1/16