הודו: קומיקאי נעצר בגלל חיקוי של מנהיג רוחני בטלוויזיה

הקומיקאי ושחקן הטלוויזיה ההודי קיקו שרדה נעצר בגין חיקוי של גורמיט ראם רהים סינג, המציג את עצמו כמנהיג רוחני, וכן בגין פגיעה ברגשותיהם הדתיים של חסידיו של סינג

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

הקומיקאי ושחקן הטלוויזיה ההודי קיקו שרדה נעצר בגין חיקוי של גורמיט ראם רהים סינג, המציג את עצמו כמנהיג רוחני, וכן בגין פגיעה ברגשותיהם הדתיים של חסידיו של סינג. שרדה נעצר במומבאי בידי שוטרים ממדינת הריאנה שבצפון הודו, שבה יש לארגון הדתי למחצה של סינג קהל חסידים גדול.

סינג הגיש תביעה נגד שרדה, לאחר שהשחקן חיקה אותו בסוף דצמבר במסגרת תוכנית הטלוויזיה הפופולרית "לילות קומיים עם קאפיל". שרדה גם העלה תמונות של עצמו לבוש בבגדים שנוהג ללבוש סינג, אך לאחר מכן צייץ את התנצלותו בטוויטר.

"אני אמן שמקבל תפקיד ותלבושת, ושאומרים לו מה לעשות. אני כבר התנצלתי. לא רציתי לפגוע ברגשותיו של איש, פשוט עשיתי מה שכתוב בתסריט", אמר שרדה לאחר מעצרו. הוא נשלח ל-14 ימי מעצר עד תום ההליכים.

ארגון דרה דאצ'ה סאודה של סינג מתאר את עצמו כ"ארגון רווחה חברתית וארגון רוחני", וטוען כי מספר חסידיו מגיע לכ-50 מיליון. סינג בן ה-48 כיכב בשני סרטים שנויים במחלוקת בסדרת "MSG: The Messenger", ששוחררו להקרנה אשתקד לאחר התנגדות חריפה ממועצת הצנזורה של הודו בגין עידוד אמונות תפלות. סינג ידוע בהופעתו הצעקנית, בבגדיו הצבעוניים, בתכשיטיו ובאופנועיו. הוא הופיע גם במספר רב של סרטונים הכוללים מוזיקת רוק, ואף נוהג לערוך הופעות.

סינג עצמו הואשם בפגיעה ברגשותיה של הקהילה הסיקית בהודו, לאחר שבפרסומת מ-2007 הוא הופיע בתלבושת שדמתה לתלבושתו של הגורו הסיקי האחרון.