עמוס לוזון רכש את קבוצת דורי; "נחזיר אותה לקדמת הבמה"

אמש הודיעה גזית גלוב כי היא מוכרת את החזקותיה בקבוצת דורי ■ קבוצת דורי איבדה 83% בבורסה, וחברת הבת דורי בנייה איבדה 77% ■ כצמן אמר היום כי "אני משוכנע שדורי בנייה בבעלות אחרת תדמם פחות ותצליח יותר בעסקיה"

עמוס לוזון / צלם: תמר מצפי
עמוס לוזון / צלם: תמר מצפי

איש העסקים עמוס לוזון רכש את קבוצת דורי. זאת, לאחר שאמש הודיעה גזית גלוב כי היא מוכרת את החזקותיה בקבוצת הבנייה הוותיקה א. דורי. ההחלטה המפתיעה של גזית גררה ירידות חדות של 83% במניות קבוצת דורי, כשהחברה-הבת, דורי בנייה, איבדה 77%.

בראיון לתוכנית חסכון בערוץ 2 אמר לוזון כי "מדובר במשהו שנולד היום בבוקר והסתיים היום בערב".

לדבריו, "אני חושב שקבוצת דורי היא קבוצה גדולה עם הרבה מאוד פעילויות והפעילות של דורי בנייה היא רק חלק ממנה, יש גם פעילות אנרגיה, פעילות בחו"ל, יזמות, ועוד הרבה חברות".

- איך תכסה את החובות?

"לחברה אכן יש מוניטין בעייתי מאוד, אך נצליח לשדרג את החברה ולהחזיר אותה לקדמת הבמה, שתהיה חברה מובילה בישראל".

אמש, כאמור, עדכנה גזית גלוב את המשקיעים על החלטתה לפעול למכירת מניותיה בקבוצת דורי "בין בעסקה אחת ובין במספר עסקאות, אשר יבוצעו במסגרת המסחר בבורסה או מחוצה לו". גזית גלוב מחזיקה ב-85% מהונה של קבוצת דורי באמצעות חברת גזית פיתוח הפרטית ואת המכירות תבצע עבורה לידר שוקי הון. גזית גלוב ציינה בדוחות הרבעון השלישי שלה כי ההשקעה בקבוצת דורי הייתה רשומה בסך של 230 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק של המניות הללו נפל היום לכ-50 מיליון שקל בלבד.

במסגרת כנס משקיעים שקיימה היום גזית גלוב בת"א הסביר בעל השליטה כצמן את ההחלטה הדרמטית. "יש נקודה שבה על מנהיגות לומר די. אני משוכנע שדורי בנייה בבעלות אחרת תדמם פחות ותצליח יותר בעסקיה". לדבריו, "נוצר מצב שבו היותנו 'כיס עמוק' עבד לרעתנו ובסופו של דבר לרעת החברה עצמה. הקבלנים, הספקים, העובדים, בעלי המניות ומי לא ניצלו את המחויבות שהפגנו עד תום".

 

עוד אמר כצמן כי "מחובתי לדאוג לבעלי המניות של גזית גלוב ולעשות באחריות את הדבר הנכון עבורם כפי שהוא נראה בכל נקודת זמן. נדמה לי שבנקודת הזמן הזו אין חולק על כך שזהו הצעד הנכון, יהיו השלכותיו אשר יהיו על כל האי נעימות הפוטנציאלית שעלולה להיות בו". "יחד עם זאת", הוא הוסיף, "ייתכן בהחלט, כפי שאמרתי קודם, שבעלות אחרת, רזה יותר בנכסים, תצליח במקום בו נכשלנו. בסופו של דבר אני מאמין שהחלפת הבעלות הזו היא גם לטובת בעלי מניות דורי קבוצה".

מקבוצת דורי נמסר: "אין לנו תגובה לכך".