אומ"ץ לפרקליטות: אל תכרתו הסדר טיעון עם אולמרט

התנועה במכתב לפרקליט המדינה, שי ניצן: "למערכת המשפט אסור לשתף פעולה עם האינטרס של העבריין לסיים את עניינו בחדרי-חדרים, הרחק מעינו של הציבור"

אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן
אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן

תנועת אומ"ץ דורשת מפרקליטות המדינה לא לכרות הסדר טיעון עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שאמור להיכנס לכלא ב-16 בפברואר השנה. 

במכתב שכתב עו"ד יובל יועז בשם התנועה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הוא כותב כי "הסדר טיעון זה אסור לו שייחתם, באשר כל תכליתו לשרת את האינטרס הפרטי של אולמרט, החשוד, הנאשם והמורשע בעבירות פליליות חמורות שעניינן שחיתות שלטונית; ואין בהסדר כזה לשרת, ולו במעט, את האינטרס הציבורי. עיקרון השוויון בפני החוק הוא אבן הראשה של התנהלות מערכת אכיפת החוק - ועליה להקפיד בעניין זה גם אל מול אנשי שררה בעלי כוח דוגמת אולמרט".

אומ"ץ מסבירה במכתבה כי הסדר טיעון עם אולמרט לבטח לא ישרת את המטרה הציבורית של חיסכון במשאבי זמן וכוח-אדם, מאחר ש"הפרקליטות נאלצה לנהל משפטי הוכחות ארוכים וסבוכים, הן בפרשת 'מעטפות הכסף' (פעמיים), הן בפרשת 'ראשונטורס'; הן בפרשת הולילנד וכל אחד מהתיקים ביותר מערכאה אחת".

לפי אומ"ץ, אין סיכוי שהסדר טיעון עם אולמרט יכלול נטילת אחריות מצדו ש"תיחרט בתודעה הציבורית כאמירה בעלת משקל כלשהו. שום תכלית ציבורית לא תושג בהקשר זה. מכלול התנהלותו של אולמרט ביחס למערכת אכיפת החוק גדש את הסאה זה מכבר, ואין כל אפשרות לשנות את הרושם העולה ממנו".

לפי אומ"ץ, זכותו של הציבור לכך ש"חקר האמת יבוא לכדי מיצוי בהליכים פומביים, גלויים ושקופים ולא מאחורי דלתיים סגורות". בעיקר, כשדברים אמורים ב"נבחר ציבור לשעבר, מהבכירים ביותר שבהם, שנקלע לחשכת ההליכים הפליליים. למערכת המשפט אסור לשתף פעולה עם האינטרס של העבריין לסיים את עניינו בחדרי-חדרים, הרחק מעינו של הציבור".